Alla inlägg under juni 2009

Av Marie-Louise - 30 juni 2009 09:15

Nu på morgonen var min kompis Helen förbi och lämnade av sin flatte hane Kasper. Hon var tvungen att jobba här i Stockhlom i dag och där kan hon inte ha med sig hund så hon frågade mig om jag kunde vara hundvakt.

Inga problem.

Vi träffades ute och gick en kort runda och allt funkade kanonbra. Sirrah tyckte att Kasper var en stilig man. De fick leka en stund och sedan gick vi in. Kasper blev överlycklig när han fick se alla märgben och leksaker som Sirrah har i en stor trälåda i köket.

Av Marie-Louise - 29 juni 2009 09:20

I kväll var jag och Sirrah iväg och hälsade på min vän C som jag inte träffat på flera år.

Vi hade jätte trevligt och pratade massor. C är oxå lärare så vi pratade både jobb och självklart gammla minnen. Vi jobbde tillsammans för en massa år sedan på Wängsjöbergs stuteri i Gottröra.

Som sagt vi hade en trevlig kväll.

Av Marie-Louise - 28 juni 2009 22:29

Efter bara 5 år så beslutade min älskade mobil att den inte tänkte vara med längre och avgick med döden!  Ja du läste rätt jag har inte bytt mobil på 5 ÅR!! Frid över dess minne.

Så i lördag var jag tvungen att skaffa mig en ny mobil. Jag som inte är speciellt insatt i mobiltelefonernas fantastiska finnurliga värld gick helt sonika in på Siba och letade efter en billig mobil. Jag vill ju ha en telefon utan abonnemang. Ja ja jag vet att kontantkorts ringandet är dyrt!!! Men jag ville alltså ha en telefon som inte är kopplad till ett abonnemang och jag hittade faktiskt en billig och för mig tilltalande telefon för 400kr så jag slg till!!  Så lördagen spenderades plippandes på min nya telefon för att lära mig alla funktioner och för att lägga in alla tele nr som låg i den gammla döda telefonen

Av Marie-Louise - 26 juni 2009 12:12

Det blir ingen resa söderut i helgen. Tyvärr är kursen inställd, vilket känns trist. Vi hopps på att den blir av i höst istället.

Igår gick jag upp tidigt och åkte till Gunilla för en härlig morgon promenad i skogen. Det var varm men hundarna hade kul och for runt som stollar. Sen bjöd Gunilla på frukost. Det var en trevlig förmiddag. Annars så tog vi det lugnt i värmen.

Va sker idag då???  Det är ännu en strålande sommardag. Jag är just nu hemma hos Efwa för att ta hand om Sudden då Efwa är på körkurs under dagen och resten av hennes familj är ute på kanotäventyr. Sirrah har fullt sjå med att rumstera omkring i trädgården. En hittar hon ett gammalt ben som hon tuggar på en stund sedan tar hon en runda längs staketet för att kolla läget sedan jagar hon lite fjärilar och andra flygfän. Emellanåt måste hon kollat att jag är kvar på min plats. Så ja den lilla damen har fullt upp.

Nu skall jag gå och sätta mig på altanen och bara slappa!!! 

Av Marie-Louise - 24 juni 2009 16:59

Nu har Sirrah o jag kommit tillbaka till stadens myller.

Vi har haft kanon mysiga dagar hos min faster och farbror och deras schäfer tös Frida i Järkvissle.

Vi har gjort små trevliga utflykter och njutit av ledigheten.

De bor fantastiskt vackert i ett stort hus med vidunderlig utsikt över älven.

När jag åker norröver i vårat fantastiska land så känns det som själen får ro. Jag vill gärna flytta norröver. Naturen är fantastisk och sommar ljuset är magiskt. Ja visst blir det vinter men det kommer ju åtminstone snö. Här i stockholm går man ju runt i någon grå snöglopp om man har tur ca två månader annars är det bara grått och ruggit kallt.

Visst blir det mörkt norröver men man har ju snö i allafall.

Får börja leta efter jobb och se vad man kan hitta för det är nog de som är svårt. Bostäder är ju inget problem men jobb.

Det var ett par år sedan jag var och hälsade på hos min faster och man kunde tydligt märka av kristiderna som råder med flera mackar som stängts och samma för ett antal matbutiker. Trist att se hur små orter avfolkas på unga människor det blir bara de gammla kvar. Hemskt.

Åkte längs Indalsleden och jösses så mycket stora vackra hus och fantastiska vyer man passerar. Ibland känner jag att jag vill flytta till en plats där min själ kan få ro och att jag skall hitta ett inre lugn. Det kanske är en utopi att tro att de skall ske för att man flyttar men ibland måste man våga prova. Att våga är mitt stora dilemma jag har länge hävdat att jag är född rädd. Genom att ha gått i terapi så har jag dock kommit fram till att jag inte är född rädd men att olika omständigheter i min uppväxt gjorde mig rädd. Jag har jobbat bort mycket av min räddsla men ibland rider den mig som en mara. Så det är kanske dax att möta min räddsla för att byta jobb och flytta från stan och i alla fall börja kolla vad som finns.


Av Marie-Louise - 20 juni 2009 18:05

Nu är midsommaren snart över. Vi firade  i Jämtland i goda vänners lag. Inget kanonväder men som sagt trevligt sällskap och god mat.

I morgon reser Sirrah och jag vidare norröver till faster och farbror som bor i Jerkvissle en bit utanför Sundsvall. Där kommer vi att stanna några dagar för att sedan återvända till storstaden för en kort visit och sedan styr vi våran kosa söderut för en helg i hunduppfödningens tecken.


Av Marie-Louise - 16 juni 2009 23:01

I dag var sista dagen på jobbet för denna termin. Vi har packat ner alla våra saker då vi ju skall få nya lokaler till högstadiet till hösten. Skall bli kul men som sagt ganska jobbigt att packa ner allt, ja ja nu är det gjort i alla fall.


Helen kom hit på kvällen för att övernatta och hon hade med sig en kanon överraskning nämligen första säsongen av Svenska hjärtan. Vi har tittat på de två första avsnitten redan i kväll och de var lika bra som jag minns dem. Ja det var ett kärt återseende.


I morgon skall jag packa inför min tripp norröver i landet som startar på torsdag. Det skall bli kul.

Av Marie-Louise - 15 juni 2009 23:16

I dag for jag och Sirrah iväg till min kompis Marie och hälsade på. Det kändes som om det tog en evighet att komma fram till Marka som ligger  i Östhammar. De bor på en liten mysig gård. Jag är verkligen avundsjuk på dig Marie för att du bor så fint och har en så fin familj men jag är samtidigt glad för din skull för du är verkligen värd din familj och dom är värda dig!!!

Vi har haft en kanonmysig dag trots att vädret inte var det bästa. Vi har promenerat med hundarna ätit god mat fikat och pratat.

Varje dag blir jag så glad och tacksam för min underbara lilla princessa som är så okomplicerad och härlig som hund. Det funkade bra med Maries fem cardigans.

Vi gick också över till Maries granne som har en ett årig wheat. Gissa om Sirrah och Chicco som han heter hande roligt. Whow!!! En jättemysig kille!

Jag och Sirrah har haft en mycket trevlig dag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards