Alla inlägg under september 2009

Av Marie-Louise - 30 september 2009 20:24

Var på en härlig eftermiddags runda med Sirrah och när jag kollade in i skogen så stod denna buske och bara sprakade med sina röda höst löv


  

Av Marie-Louise - 27 september 2009 19:00

Lördagen för flöt visserligen enligt planerna. Jag hade kurs på förmiddagen. Alla jobbade på jätte bra med sina hundar och lösövningen gick bra men vi skall jobba vidare på den och göra den lite svårare nästa gång. Sirrah och Lina jobbade på bra och fixade lösövningen trots att jag stod i mitten. Bra jobbat tjejer!!!

Söndagen fick ändrat innehåll då det kom en inbjudan att fira min brorsdotters tre årsdag på söndagen. Självklart måste penntrollet ( som jag kallar henne) firas. Jag drog till panduro och köpte plastpärlor och tråd. När jag kom dit och överlämnade min present till en mycket nöjd liten tjej så upplyste min bror mig om att för någon vecka sedan hade penntrollet stoppat in just en såda pärla i sin lilla näsa så att det blev till att åka till doktorn för att ta ut den. Jipppie vilken kanon present som faster kom med!!!

Ja ja det bjöds på hem gjord Hello Kitty tårta i sprakande rosa som är favorit färgen hela dagen. Hon har bra smak det lilla penntrollet!!

Nu skall jag sätta mig och rätta genetik prov så att niorna kan få tillbaka dem denna vecka.

Av Marie-Louise - 26 september 2009 09:34

Blogga gratis har blivit bloggplatsen vilket gjort att den bytt utseende. Jag har inte lyckats klura uta all förändringar men nu tror jag att jag vet hur man gör för att det skall vara möjligt för er läsare att skriva kommentarer. Ja bara om ni vill förstås. Någon kanske kunde förbarma sig och testa så att jag ser om det funkar.

Av Marie-Louise - 25 september 2009 16:19

Det har varit en ganska tuff vecka på jobbet med välkomstsamtal för mina mentorselever i åk 6 och planering av nytt no block oxå detta för åk6.

Nu är det äntligen helg. Hur ser planerna ut då?

Jo jag har andra träffen för allmänlydnads gänget på lördag. Det skall bli kul. Vi ska jobba med inkallningar och lösträning. Alltid lika spännande och se om någon av de fyrbenta deltagarna beslutar sig för att ge sig iväg på egna upptåg. Tre av Sirrah syskon är ju med på kursen vilket är jätte kul. De är väldigt lika varandra till både sätt och utseende.

på söndag hoppas jag att pappa , Kerstin och jag kommer i väg på afternoontea på Classic tea room på Rörstrands gatan. Jag har varit där en gång tidigare med Helen och då var det super smarrigt och trevlig så jag hoppas på en bra repris.

Av Marie-Louise - 22 september 2009 08:13

Båda mina tidigare hundar har ätit gräs när magen varit lite i olag. Båda två var noga med vilken typ av gräs och även vilka strån som skulle inmundigas.

 Sirrah däremot är inte så noga, bara det är något grönt om det sedan är grås, blommor eller blad från buskar spelar mindre roll. Men detta gör att jag blir lite nervös för jag har inte riktigt koll på vilka växter som är giftiga eller "bara" olämpliga att äta för hund. Härom veckan var vi hemma hos Efwa och plötsligt börjar Sirrah frenetist att äta på kaprifolen vid altanen där vi satt. Här har man ingen urskiljning alls bara ät grönt det är sirrahs motto!!!

Av Marie-Louise - 18 september 2009 20:14

Sirrah har börjat att få en ordentligt lång lugg så nu måste den sättas upp med ett hårspänne när vi tränar.  

Av Marie-Louise - 18 september 2009 17:48

Jag hade egentligen lovat mig själv att inte titta på detta program då jag  misstänkte att jag skulle bli förbannad. Men trots löftet så hamnade jag ändå framför tvn när programmet gick. Mycket riktigt så blev jag förbannad och upprörd.

Två av fruarna var harmlösa, korkade  och lite väl ytliga i mitt tycke men Anna Anka. Fy f*n vilken hemsk människa. Vilken människosyn hon hade!! Hon var vidrig mot sin hemhjälp, anklagde sin barnflicka för att var avundsjuk på henne. Hon raljerade och var otroligt nedvärderande mot sin mans fans som ju faktiskt är hennes leverbröd. Utan sin mans fans skulle hon inte kunna leva i sus och dus.

Nu får hon ju massor av uppmärksamhet och uttalar sig ombåde ditt och datt. Fattar hon inte hur hon framstår eller är det medvetet att hon låter sig framställas med denna vedervärdiga attityd mot andra människor????


Om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog att titta även på nästa avsnitt. Jag är nog lite av en självplågare.

Av Marie-Louise - 16 september 2009 20:42

I går kväll kom min föredetta kollega A hit och vi åt middag tillsammans. Det är alltid trevligt att tfäffa A och prata. Vi har så mycket att prata om vad gäller skola och undervisning. Vi pratar självklart om annat oxå så vi hade en trevlig kväll som tog slut alldeles för fort. Uttrycket tiden går fort när man har roligt stämmer verkligen.


Nu i kväll har jag åter haft middags besök nämligen min vän C. Vi jobbade tillsammans på Wängsiöbersstueri för en massa år sedan. Nu blev det inte så mycket hästsnack utan en hel del skola då hon oxå jobbar som lärare. Så åter igen en kanon trevlig kväll med mycket prat och skratt.


Bävar lite inför morgon dagen då vi skall ha föräldrarmöte. Känns alltid lite jobbigt och krystat men det går nog bra. Pappa har lovat att ta hand om Sirrah imorgon. Tack underbara pappa.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards