Alla inlägg under oktober 2010

Av Marie-Louise - 29 oktober 2010 23:14

I dag när jag kom hem från min montessorikurs så väntade en svart vit överraskning på mig. Nattsömns marodören har kommit på en veckas visit. Efwa med familj åker på höstlovs resa till jämtland så katten skall bo hos mig & Sirrah. Efwa hade lämnat katten hos mig innan jag kom hem så katten mötte mig i dörren. Sirrah var inte hemma då hon ju bor hos pappa de dagar jag går på montessori kursen. Hoppas bara att nattsömns marodören håller sig i skinnet och INTE stör men ja katter är ju lite ombytliga så.....

Återkommer i morgon med rapport hur natten varit.


Av Marie-Louise - 26 oktober 2010 17:02

Dessa två armband gjorde jag för flera månader sedan men jag visste inte vilka lås jag skulle ha. Men nu när jag hittade beskrivningen till det andra breda armbandet så tog jag låsen från den beskrivningen och satte på dessa armband och jag tycker att det blev riktigt bra.


      

Av Marie-Louise - 18 oktober 2010 12:58

I morse när jag skulle ut på min tidiga morgon runda så tog jag på mig mina ny inköpta långkalsoner för att sedan stiga ut i den frostnupna morgonen.  Kan säga att införskaffandet av långkalsonger inte skett en dag för tidigt snarare tvärt om det var underbart att inte fysa arselet av sig. Nu börjar kung Bore knacka på dörren.

Av Marie-Louise - 16 oktober 2010 15:10

Eftermiddagen och kvällen spenderades tillsammans med Marie och Mingrid hennes cardigan tik. Sirrah var jätte glad åt lite sällis men Mingrid var lite si och så då hon är i slutet på sitt löp. Jag och Marie hade super trevligt åt gott och snackade. Det var som sagt en hel mysig eftermiddag och kväll. Mingrid som är en riktig bonnhund skötte sig exemplariskt i förortsmiljö.


Idag på förmiddagen har jag och Sirrah kört lite lydnad. Vi fick lite läxor av Anne senaste gången på kursen så vi jobbade med dessa. Sirrah var riktigt på så det gick bra.


Nu sitter jag och jobbar med utvecklingsamtal för årskurs 7 eller just nu tog jag en lite paus för att blogga men nu måste jag återgå till arbete.

Av Marie-Louise - 11 oktober 2010 20:43

I dag lyckades jag få Sirrah att yla. Har försökt ett par gånger men hon har bara stirrat på mig som om jag var tokig. Idag när jag satt och skrev på mitt montessori arbete så kom lilla damen och gnällde på att jag var såååå tråkig som inte gav henne all min uppmärksamhet så då testade jag att börja yla och efter bara en liten stund stämde lilla pluttan in i min sjön sång. Det blev en vacker duett. Här kommer två bilder på en yland Sirrah. Visst är hon söööööt?

    


Av Marie-Louise - 9 oktober 2010 10:47

Förra veckan hittade jag en beskrivning på hur man gjorde ett brett pärlarmband som jag bara var tvungen att testa. Jag kan säga att det var ganska pilligt och det första jag gjorde blev inte så bra men det andra blev klart bättre. Här kommer bilder. Det rosa är det jag gjorde först.

    


      

Av Marie-Louise - 2 oktober 2010 09:47

I går när jag hmtade Sirrah hos pappa så frågade hans sambo K om jag ville ha några scones med mig hem. Gissa om jag ville!!! Jag älskar scones men det var super länge sedan jag bakade några. Så jag tackade ja till erbjudandet och direkt när jag kom hem så  satte jag på te och värmde sconesen 30 sek i micron och bredde dem med smör och ost för att sedan sätta mig i favvo fotöljen och bara njuta. Det var nästan så att jag fällde en tår av lycka! För att uttrycka mig som Maria Montazami : MUMS!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards