Alla inlägg under maj 2011

Av Marie-Louise - 30 maj 2011 22:39

Helgen har jag spenderat på utställning med min underbara och vackra hund.

På lördagen styrde jag Efwa och Sirrah vår kosa mot vallentuna. Här mötte vi ett helt entourage av vänner. Då Sirrah var i höglöp så kamperade vi lite vid sidan av våra vänner tält då två hanar hade sina burar i tältet och det blev lite väl livat med en löptik vid deras sida. marianne gjorde en sista fin putsning av Sirrahs frisyr sedan var det bara vänta på våran tur. Det var en stor öppenklass med 18 tikar. Sirrah fick ett EXC men placerade sig inte men kritiken var mycket bra så jag är jätte nöjd. Dagen avslutades med en picknic.

   


På söndagen hämtade jag en trött Lina och vi for mot Österbybruk. Även denna dag var vi ett gäng som kamperade ihop och hade en trevlig dag.

 Det var 13 tikar i Sirrahs klass  och hon  EXC och till min förvåning blev vi 4:e placerade. Kritiken var åter mycket bra.

Så nu har jag fått lite blodad tand och vi är anmälda till två utställningar i juni sen får vi se.



Av Marie-Louise - 25 maj 2011 20:24

Sent i går kväll upptäcker jag att jag fått ett sms från min vän Helen och hon skriver att man skall sätta upp  en pjäs baserad på filmen Fanny och Alexander av Ingmar Bergman på Dramaten och hon undrar om jag vill gå? Vill jag gå???!!!! Självklart!!

Filmen Fanny och Alexander är en av mina absoluta favoriter. Den är bara såååå bra. Det är dock inte många i min bekantskapskrests som förstår att uppskatta detta mästerverk men som tur är så har jag Helen. Så nu är biljetter bokade till den 1 mars 2012. Det skall bli så kul!!!!


 

Av Marie-Louise - 23 maj 2011 19:14

På lördagen hade Christina och jag blodspårskurs. Alla hundar gjorde ett bra jobb. Efter kursen gick jag ett spår med Sirrah. Det var älg och hade två vinklar och ett bloduppehåll. Hon blir lite ivrig och gör då lite missar men det är bara att öva vidare. Vi siktar mot ett anlagsprov i höst.


Söndagen så sysslade jag med rättning!! Det är mycket nu på slutet av terminen men jag ser ljuset i tunneln.


Här kommer en bild på Quincy från förra spårtillfället. Fotograf är Sylvia Nordmark


 

Av Marie-Louise - 19 maj 2011 10:05

Det är med gråten i halsen jag tittar på avsnittet om syskonen Fanny och Rasmus som för över ett år sedan bryskt flyttades från sitt fosterhem där de bott i fyra år alltså sedan de var spädbarn. Det är helt ofattbart att det får gå till på detta sätt att människor som har ett jobba att tillvarata barnens väl och ve inte kan erkänna att de gjort fel och låta barnen få komma tillbaka hem utan att det skall ta över ett år av massa byrokratiskt trams!!!!

De inblandade från Marks kommun borde skämmas över vad de gjort mot dessa barn!!!

Jag bli än mer förvånad när kommunen anlitar två experter som skall gå igenom alla turer kring detta för att ge ett objektivt utlåtande om vad de tycker är bäst för barnen och dessa två damer INTE en pratar med barnen! Va??? Det borde fan var tjänste fel.

Mitt hjärta blöder för dessa barn och alla andra barn som far illa i och utanför socialtjänsten.

Nu blev det dock ett för barnen glädjande besked att de skall få komma tillbaka hem till fosterfamiljen.

Av Marie-Louise - 14 maj 2011 19:09

Kl 11 var det samling vi Koppartälten i Hagaparken för wheaten promenad. Det var 7 människor och 8 hundar som gav sig i väg på Hälsans stig runt Hagaparken. Vädret var perfekt inte för varm och inte för kallt.  Vi hade trevlig och mötte många som såg ganska förundrade ut när vi kom med vårat gäng av wheatens. Är det släkt träff??? var det många som frågade.  Matrast tog vi ett gulligt lusthus i Bergianska trädgårdens utkant. Själv hade jag glömt matsäck men som tur var förbarmade sig Marianne och Solan sig så jag fick mackor av dem. Det tackar jag för! Även Sirrah fick sig en smakbit. Sen fortsatte våran promenad och när vi var tillbaka vid koppartälten ca 4 timmar senare blev det glass paus.

Sirrah ligger och sover och jag har tagit ett välbehövligt fotbad.

 

Av Marie-Louise - 10 maj 2011 16:51

När hyresvärden stambytte badrummen i mitt hus så satte man in ett mycket tjusigt badrumsskåp med inbyggd lampa. Ja jag tycker inte att de är så snyggt men nu sitter det där.

Nu skall jag komma till saken lampan slocknade i fredags när jag skulle kliva in i duschen och ville inte vara med längre. Så det var bara att leta upp några ljusstakar som ju inte är någon brist vara i mitt hem och ställa sig i dushen i stearin ljusen sken. Ja det kunde ju varit ölite romaniskt men nu var jag ensam så nej.

Nå ja jag försökte mig på att byta lysrör men det var omöjligt att komma in i lampan. Till och med pappa gjorde ett försök men misslyckades också så i dag ringde jag till hyresvärden och de fick komma och hjälpa till så nu har jag lyse i badrummet igen.

Av Marie-Louise - 7 maj 2011 17:34

I dag skulle jag ha ställt Sirrah i Lidköping men av olika anledningar så blev det inte så istället hade jag en morgon date med Gunilla. Jag var hos henne vid 8 tiden imorse och då tog vi en lång härlig runda i skogen med hundarna. Sirrah är så lycklig när hon får vara med de stora pojkarna Mio o Icke. Efter våran promenad bjöd Gunilla på frukost i det gröna. Kan inte bli bättre!!!!


Här kommer dock bilder på en ny stylad Sirrah. Tack såååå mycket Marianne för att du hjälper mig och klipper Sirrah.


    

Styling: Marianne.  Foto: Per.  Modell:Glittertuva Sirrah


Av Marie-Louise - 5 maj 2011 19:07

Valborg började med att jag och Christina hade en blodspårskurs för wheatenklubben. Det var tre hundar med på kursen. Alla jobbade på bra och hittade sina skankar. 

På kvällen blev jag bjuden på middag hos Christina och Ari. Med på middag var även C:s vän Lisen som har Sirrahs syrra Majsan. Så jag fick chansen att pussa lite på Majsan. Majsan är söt som socker och har öron som Asta dvs rosenöron som jag bara älllskar.

Vi gick också en vända och tittade på majbrasa och lyssnade på när kören sjöng in våren.

  Här sitter Sirrah och väntar på sin tur att gå spår. Hon fick ett ganska långt spår som legat i ca 4 timmar. Hon jobbade på bra men var trött av att vänta så hon trasslade till det på slutet och kom lite fel men efter lite virrande så hittade hon skanken. Gissa om hon var mäkta stolt!!! Ja matte var oxå stolt över sin lilla plutta.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards