Alla inlägg under maj 2012

Av Marie-Louise - 30 maj 2012 06:50

I söndags firade vi pappas 70-årsdag med en härlig grillfest hemma hos brorsan. Det var väldigt trevlig och maten var god. Riktig gråtmat som en bekant brukar säga när hon blir bjuden på riktigt god mat.

Under middagen sitter jag och pratar med en vännina till pappa och jag vet inte riktigt hur vi kom in på det men hon berättar i alla falla att hennes yngste son Pelle föddes med gråstarr på ett öga. Jag frågar då om man såg det och opererade det? Tyvärr så upptäckte man det för sent så det var ingen idé. Jag frågade då hur man upptäckte det. Jo när han började rita så ritade han gubbar och då hade de bara ett öga. När hon då sa, men Pelle man har ju två ögon. Ja säger Pelle men man ser ju bara med ett.

Att rita är bra terapi och man kan få ut mycket av barns teckningar!

Av Marie-Louise - 23 maj 2012 22:01

Jag har precis börjat att lyssna på boken Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann  av Jonas Jonasson och jag är helt frälst!!! Jag sitter och skrattar för mig själv i bilen. Just nu har jag kommit till avsnittet när elefanten Sonja satt sig på MC killen Hinken så han blivit helt platt.

Jag säger bara en sak: LÄS BOKEN!!!!


 

Av Marie-Louise - 17 maj 2012 17:38

Här om dagen när jag gick förbi tobaksaffären så sitter några unga gossar där och när jag passaerar dem så frågar en av dem

- Kan du lämna in tipset åt mig?

-Nej svarar jag

Då blir han lite sur och frågar i en ganska kaxig ton:

-Varför inte det då?

Jag svarar:

-Varför gör du inte det själv?

-Jag får inte för jag är inte tillräckligt gammal.

-Okej så du vill att jag ska begå en brottslig handling och när jag svarar nej så måste jag förklara för dig varför jag inte vill begå ett brott.

Nu ser alla grabbarna ut som fågelholkar och  har inget mer att säga så jag går vidare.

Av Marie-Louise - 13 maj 2012 20:43

Här kommer en bild på brorsan Castor. Inte så bra blid men bättre än ingenting.

 

Av Marie-Louise - 13 maj 2012 14:14

Nu har jag läst den tredje boken av Lars Kepler Eldvittnet. En helt ok bok men jag gillade Pagagninikontraktet mycket bättre. Vi får fortsätta att följa den lite hemlighetsfulla Joona Linna när han nu utreder ett mord på en ung tjej på ett behandlingshem. Det är en ok story och boken har ett bra tempo. Avslutningen får mig att vilja lästa fortsättningen.

 


Av Marie-Louise - 12 maj 2012 15:21

Vaknade till en grå och regning morgon men det vara bara ta tjuren vid hornen och packa träningsryggsäcken och styra kosan mot Haninge BK där kursen skulle gå av stapeln.

När jag anländer ha de flesta andra deltagarna redan kommit och det första jag ser är en wheaten som ser ut som en pälsbomb!!!  Jag kliver ur och hälsar på alla och pratar lite med tjejen som har wheaten. Han är stor  52 i manken och heter Castor. Hon säger lite urskuldande : Jag vet att han ser förfärlig ut men han har haft problem med hotsopts och varit nedrakad och nu ska han vi väg och klippas då jag vill ställa ut och då vågade jag inte klippa i fall det skulle bli fel. Så han är INTE misskött. Men vi har som sagt beställt tid för klippning nu.

Vi samlas i stugan och har en snabb genomgång av de 30 första skyltarna som ingår i nybörjarklassen sen går vi ut för att praktisera.

När jag tar ut Sirrah så kommer tjejen med wheaten fram och säger : Kommer hon från Glitteruvas kennel ??

Ja det gör hon säger jag.

Då är de ju syskon för han kommer också därifrån!!

Va världen är bra liten ibland. Castor är en av de två i kullen som jag aldrig har träffat. Han var som sagt en stor och pälsbeklädd herre med ett mycket glatt humör!!! Sirrah gillade honom skarpt.


Kursen gick riktigt bra och vi hade trevlig. Detta är definitivt något jag tänker fortsätta med. Jag och Sirrah passade även på att köra lite agility. Sirrah var med på noterna och vi körde lite hinder och övade på gungan och slalom och hon var glad och positiv hela tiden.

Imorgon är det agility träning och tjejen med Castor skulle komma. Ska ta lite bilder på pälsmonstret för de som jag tog med mobilen var så suddiga.

Av Marie-Louise - 12 maj 2012 12:00

I torsdags var jag iväg och gjorde en så kallad torrluftsprovokation för att kolla om jag har astma.

Det var ingen super trevlig upplevelse. Det började med att jag fick göra ett gäng ut och in andningar för att kolla lungkapaciteten. Sen började det roliga!!! Jag skulle under 6 minuter andas in extra torr luft i ett ganska högt tempo. Syrran varnade mig att det första minuten skulle vara riktigt jobbig men att det skulle bli lättare. Ja ha ja bara sätta fart. In med munstycket i munnen och så satte jag igång. Jag kan säga att varningen definitivt var på sin plats för det var vidrigt!!! Inte nog med att det kändes som om hela halsen var ett sandpapper så samlades det mängder av saliv i munstycket som sakta började rinna längs hakan. Nu hade dock syrran även givit mig en ordentlig bit papper att torka dreggelet med. Jag hostade rejält i början. Det är bara fortsätta säger syrran lite käckt!!!

Nå vad visade testet då?? Ja inte att jag har astma i alla fall!!!


Av Marie-Louise - 11 maj 2012 20:51

I går kväll när jag var ute med Sirrah så känner jag plötsligt en underbar doft svepa förbi. Jag stannar och drar in doften och då slår det mig att det är häggen som är påväg att slå ut. Det är en doft som verkligen är förknippad med försommar tycker jag. Om jag någon gång i livet har en trädgård ska jag ha hägg!!!!


 

I morgon ska jag och Sirrah gå en prova på kurs med rallylydnad. Skall bli spännande.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards