Alla inlägg under november 2012

Av Marie-Louise - 25 november 2012 12:08

Var en sväng på klubben i går och träffade Elin och Castor som är ett av mina projektekipage på instruktörsutbildningen. Det gick riktigt bra för dem. Vi körde några nya skyltar och sedan satte jag ihop några slingor. Castor har fått mycket bättre bakbenskontroll. Bra jobbat Elin.

Samtidigt som vi är på övreplan och jobbar så är det ett gäng herrar som kör mondoring med sina hundar på nedreplan. Vilket jävla liv!!! Det skriks och gapas på hundarna. man svär och det låter allmänt otrevligt. " Hur jävla svaårt kan det vara att hoppa rakt hund jävel" är ett litet citat från gårdagen. Då kom jag att tänka på att alla de gånger jag har sett eller snarare hör träning av IPO Skydd och/eller mondoring så är det ett herrans liv med gap och skrik. Så nu undrar jag om man måste gå en liten språkkurs för att träna dessa grenar för att fåtill det rätta vokabuläret för att matcha imagen??

Nu kommer nog nåra av minna vänner höja på ögonbrynen då  jag kan vara ganska grov i munnen och även svära ganska mycket men inte när jag tränar med min hund. Det låter bara såååå otrevligt när man kallar sin hund för jävla hund eller hundjävel.

Skyddshund!!!

 

Av Marie-Louise - 18 november 2012 18:07

Helgen har tillbringats i Gnesta för sista träffen på instruktörsutbildningen. Så nu är det "bara" examinationen den 12 januari kvar förutom alla arbeten som ska lämnas in. Det har varit en helg full av kunskapsinhämtning och mycket skratt. Det har varit mycket  och många matnyttiga diskussioner. Vi startade dagen med en tävling. Jag kände att vi var lite ringrostiga då det var länge sedan vi tränade  och det kändes inte så bra men trots de vi fick riktigt bra utdelning med bara 9 poängsavdrag.  Härligaste ekipaget för dagen var Kristina som fick låna Camillas staffehane Blixten.  Vilket ekipage!!!! Det var rally på hög nivå. Blixten har inte kört så mycket rally men jisses vad han jobbade och ville jobba med Kristina. Kristina var oxå strålande och var sååå härlig. De blev domarens val.

Sen jobbade vi med stegringsplaner på alla momenten. Det är nyttigt att bryta ner momenten i små delar och se hur man kan jobba med delarna för sig och sedan sätta i hop dem till ett färdigt moment. Nyttigt som bara attan. Efter lunch jobbade vi bla med att coacha varandra med moment som vi inte jobbat med tidigare. Sirrah var på strålande humör och jobbade på som bara attan. 

Här tittar Sirrah fram från våran lilla hörna!!!


 


Här är Sigge som tar det coool på kurs!!!

 

Sirrah fick till sin stora lycka sitta i Kristinas knä o hångla lite.

 


Av Marie-Louise - 8 november 2012 21:20

På lördag är det dags för utställning av Sirrah. Det blir den sista för året. I dag var jag hos Marianne Devlin och fick Sirrah klippt. Hon blev som alltid jätte fin!! Tack Marianne. Per har lovat att ställa henne så det tackar jag oxå för!!!

Fick lite bakläxa på badningen så imorgon blir det ombad med medsskickat shampon o balsam. Sen är det bara att hålla tummarna. Det är en för rasen oprövad domare så vi får se hur det går men jag tror att det är tjockpälsat som kommer att gälla och det har ju Sirrah INTE!!!

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards