Alla inlägg under december 2012

Av Marie-Louise - 27 december 2012 15:24

I hundvärlden som i många andra små världar går ryktespridning med vindens hasighet. Rykten blir till sanningar innan man hinner blinka. En hund beter sig illa på en tävling och genast är hunden aggressiv och borde inte få tävla mera. Har hunden gått i avel fördöms detta och den svartlistas.  Få är intresserad av att ta reda på varför hunden gjorde som den gjorde. Få ställer sig frågan om hunden kanske har ont ?

En tik ägare vill para sin tik och väljer med (ibland) omsorg ut en passande kavaljer. Dagen kommer och man åker iväg till den tilltänkta kavaljeren. Nu blir det lite trubbel i paradiset. Det uppstår inte ljuvmusik mellan de tu. Tikägaren får lite panik och tar sin tik och åker hem. Eftersom planerna var att det skulle bli valpar så skakas en ny hane fram helst en som tikägaren själv äger. Det blir ju lättast så och ett par dagar senare parar sig det nya kärleksparet. Nu startar dock ett litet rykte som säger att hane nr 1 inte KAN para. Hmmm. Få ställer sig följ frågan varför blev det ingen parning med hane nr 1. Det kan ju vara så att tikägaren kom med sin tik på fel dag. Mycket talar ju för detta när parning sker med hane nr 2 efter en eller ett par dagar. Dvs tiken låg inte rätt i löpet och var kanske inte så villig och eller hane nr 1 kände att det inte var tajm. De unga tu fattade inte tycke för varandra alltså blev det ingen parning. Måga tror att hundarna parar sig med vem som bara tiden är rätt. Detta stämmer inte alltid. Det är allt för många som har så jävla skithusbrådska när de ska para sina hundar. Sker inte parning på momangen är något fel och panik uppstår!!!! Va fan låt hundarna dansa lite med varandra innan de ska till.

Jag tror att de flesta av oss vill flörta lite innan själva påsättningen!!!  

Så vad är sensmoralen i detta lilla blogginlägg? Jo lyssna inte på allt jävla skitsnack och sprid inte så mycket skitsnack!!!


Av Marie-Louise - 9 december 2012 18:25

Stopp i avloppet i duschen!!!! Inte roligt när hela badrumsgolvet är täckt av 1 cm vatten.

Nåja när vattnet ääääntligen sjunkit undan så satte jag på mig runkhandskarna (diskhanskar) tog fram propplösaren och en gammal diskborste och skred till verket. Efter några ulkningar från min sida och en hel del propplösa samt en del väntan så löste sig problemet bokstavligen! Så bra kvinna redde sig själv.

Av Marie-Louise - 5 december 2012 18:43

Alla elever i åk 9 har enskilda samtal med studievägledaren för att få hjälp med sitt gymnasie val.


Här om dagen damp det ner ett mail från en upprörd förälder i min mailbox. Föräldern undrade om det verkligen var så att hon hade ansvar för att se till att hennes son gick till det avtalade mötet med studievägledaren??? Hon var ju på jobbet och hon kunde ju inte ta ledigt från jobbet för att setill att han gick på det avtalade möte. Varför påminde inte jag honom??? Dessutom så var det väääldigt svårt att nå studievägledaren för att boka en ny tid plus att hennes son inte visste vart hennes kontor låg.


Jag svarade henne att jag mailar ut tiderna till både föräldrar och elever plus att jag sätter upp listan med tider på elevernas anslagstavla. Jag tyckte dessutom att det nog var hennes 15 åriga sons ansvar att hålla reda på tiden. Kunde han inte lägga in en liten påminnelse i telefonen????  Sen talade jag om att han passerar studievägledarens kontor varje dag när han går till matsalen. Lättast att nå studievägledaren var nog via mail.

Jag har fortfarnde inte fått något svar från den upprörde föräldern.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards