Alla inlägg under februari 2013

Av Marie-Louise - 21 februari 2013 23:03

Idag när jag är ute och går med Sirrah så märker jag att vi vid flera tillfällen möter andra hundar med vidhängande mattar och hussar och dessa vänder eller är tvugna att gå omvägar runt oss för att deras hundar antingen börjar skälla och/eller gör utfall. Då känner jag mig oerhört tacksam över min underbara lilla Sirrah. Hon är en lättsam och synnerligen okomplicerad hund. Hon funkar med i stort sett alla hundar och är så lätt att ha med sig i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Jag har fått tillbaka så mycket av glädjen i hundägandet sedan Sirrah kom in i mitt liv. Så tack Sirrah för att du förgyller min tillvaro på så många plan och även ger livet mening. Nu skall vi hänga framför tv en stund till innan det är dax att krama kudden.

 

Av Marie-Louise - 10 februari 2013 11:36

Något som får mig att få gröna utslag i ruffen är kommentarer som : det är ditt ledarskap som brister,  om man bara har ett bra ledarskap så blir allt bra, det är bara att .....

Tänk om det vore så enkelt!!!!

Dessa uttlanden visar i mitt tycke på att man är väldigt enkelspårig och inte har så djupa kunskaper.Om man nu ska prata om ledarskap så behöver man identifiera vad man menar med detta för att vara på samma plan i diskussionen, eftersom ämnet ledarskap innehåller så många olika tolkningar. Nästan lika många tolkningar som det finns hundägare!

 I början av min hundkarrär så använde jag mig nog av dessa typer av uttalanden men en vacker röd cattledog vid namn Kessie eller även känd som monsterbebisen såg till att jag var tvungen att vidag mina vyer och inhämta mera, mycket mera kunskaper vad gäller hundar. Livet med Kessie var en utmaning och som min vän Gunilla sa : Det blir aldrig långtråkigt med Kessie i närheten. Jag slet mitt hår och grät men jag har Kessie att tacka för de kunskaper jag idag har om hundar och hundträning. Jag har blivit mera ödmjuk vad gäller hundträning och ser det utifrån hundens synvinkel och framförallt ställer jag frågan Varför?  Varför gör hunden ditt eller datt? Varför vill hunden inte göra ditt eller datt? Jag har lärt mig att svaret på dessa varför frågor inte är enkla eller självklara. Och för mig är svaret INTE brist på ledarskap, det är inte så enkelt.

För intresserade läsare så kastar jag in två boktips i ämnet : Barry Eaton  Dominans och ledarskap fakta eller fantasi ?   Kenth Svartberg  Bra relation.  Båda mycket läsvärda.

Nedan en bild på min vackra vackra Kessie!!!!

 



Av Marie-Louise - 7 februari 2013 17:03

Trots risk för att bli hatad så kan jag inte låta bli att skriva detta!!

Satt och tittade på uppdrag granskning i går där de tog upp näthatet mot kvinnor. Jag blev aldeles förfärad över hur människor och till stor del unga män beter sig och skriver. Hur kan man tycka att det är okej att skriva att man skall knulla någon med ett basebollträ bara för att denna person uttrycker en åsikt som man inte delar.

Att HM som är ett så stor företag låter dessa vidriga hot och kommentarer ligga kvar på sin facbooksida i ÖVER en månad innan man tar bort dem. Försvaret är att det kom så många kommentarer så att man inte hann. Stäng ner tråden då!!!! Att Julia inte får ett vettigt svar överhuvudtaget på sin fråga ang tröjan är också under all kritik tycker jag.

Att höra alla kvinnorna läsa upp hoten de fått får mig att må illa! Bara för att de har en åsikt och i vissa fall "bara" gör sitt jobb så blir de hotade på ett vidrigt sätt av män.

När reportrarna sedan lyckas fåtag på några i mina ögon fega kräk så är det ett helt annat ljud i skälla.

Varför känner sig så många män så hotade av kvinnor som uttrycker sin åsikt och står upp för sina rättigheter???

Ja då får vi se om jag blir hatad nu???!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards