Alla inlägg under augusti 2013

Av Marie-Louise - 31 augusti 2013 15:54

Sirrah har ju börjat löpa så jag var lite tveksam till om jag skulle starta. Hon blir lite låg och "spökig" under löp, men bestämde att vi skulle åka.

När vi kom dit så hade de inte informerat mig om att jag inte fick vara nere på planerna så jag hade gått där påväg upp till sekretariatet. Ooops! Jag blev tilldelad en plats utan för staketet vid banan. Nu var denna plats väldig nära banan så jag tror inte att det gjorde någon skillnad men men.

När jag gick banan så kändes den tajt men rolig. Klurifheten var att den var tajt.

När vi startade så kände jag att Sirrah inte riktigt var med mig. Jag gjorde en tabbe då vi skulle göra sväng vänster sitt. Jag går utan att kolla att Sirrah sitter vilket hon INTE gör. Så där rök 10 poäng i ett nafs. Övriga avdrag var för att vi inte var samspelta. Det hela slutade på 79 poäng och en 11:e plats av 28 starter. Så vi blev godkända och därmed kan vi starta avancerad klass. Vi kommer dock att göra två starter till i fortsättning och sedan träna under vintern och så till våren blir det avancerad klass.

Av Marie-Louise - 12 augusti 2013 15:18

Har läst en hel del i sommar och har valt två böcker att presentera.


Bok nr 1 är en riktig favorit. En Michael Connely deckare. Jag älskar ju som ni säkert redan vet Michael Connelys böcker. Denna bok handlar om karaktären Mickey Haller som är advokat. I denna bok så försvarar han en kvinna som står anklagad för att ha mördat en banktjänsteman som dragit in hennes lån. Som alltid gillar jag språket och intrigen som har så många olika vinklar.

 


Bok nr 2 är oxå skriven av en av mina favorit författare nämligen Håkan Nesser. Boken är Kim Novak badad aldrig i Genesaretssjö. Den handlar om de lite omaka kamraterna Erik och Edmund som spenderar en toppen sommar i Eriks sommarstuga tillsammans med Eriks storebror. edan dyker den mycket vackra och mystiska Ewa Kaludis upp i sällskap med Eriks bror och sommaren tar en helt ny vändning. Läs den!!!

 

Av Marie-Louise - 8 augusti 2013 22:08


 

Jag tycker nog att jag passar ganska bra med cardigan eller ?????



Spana in den blicken!!! Öronen är påväg att ställa sig upp, så söt.

 

Av Marie-Louise - 8 augusti 2013 21:23

   I måndags åkte jag till min vän Marie Skogström (kennel Ceciklas) för att prata hund och pussa på valpar. Marie har just nu en kull med hela nio corgi valpar. Det finns några kvar som inte är tingade!!!!

Jag hann knappt innaför dörren innan jag dök ner i valphagen bland dessa små ljuvliga varelser med sylvassa tänder. Självklart fick mamma Vofflan oxå massor av uppmärksamhet och kel.

Vi packade in två vuxna hundar, nio valpar,två barn, mig och Marie i min bil ( som bara har två säten) och drog i väg på picknick på en äng. Där fick valpar och människobarn härja i solen och efter en stund åt vi lunch. Att äta lunch på en picknick filt med 11 hundar runt sig är en utmaning vill jag lova!!!

Det var jätte kul och så intressant att se alla hundarna och hur de samspelade med varandra. Jag blev så imponerad av Maries andra tik Mingrid som hängde med på picknicken. Hon är inte mamma till kullen så att se henne interagera med valparna var så häftigt!!! Vilken hund! Jag fick gåshud när jag såg henne leka och pyssla med de små. Men hon satte oxå gränser på ett juse sätt och var jätte tydlig i sitt språk. Detsamma gällde självklart mamma Vofflan.

Marie har ytterligare en vuxen tik och en hane. Hanen är inte så intressrad och den ädlsta tiken är måttligt intresserad. Men som sagt det var så häftigt att iaktta alla hundarna och hur de interagerade med varandra. Jag skulle kunna sitta i dagar och bara titta.

Så ett jätte tack Marie för att jag fick komma och pussa på de små liven och jag blev riktigt kär!!!!

Nu några bilder. Alla bilder är tagna av Marie Skogström.


Mingrid med ett gäng valpar!

 


Jag och Vofflan.


 


Tindra och Evelina bak i min bil på väg till picknick stället. Liiite trångt!!!

 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards