Alla inlägg den 8 november 2010

Av Marie-Louise - 8 november 2010 15:06

För ca 1,5 vecka sedan så märkte jag att min bredbands mail inte funkade. Då jag loggade in så fick jag ett meddelande att förbättringsarbeten pågick. Ok tänkte jag  men när jag fått detta meddelande i en veckas tid så började jag bli lite sur.

Så tillslut ringer jag och undrar vad som pågår och svaret jag får är att de håller på och uppdaterar hemsidan och kille jag pratar med har ingen aning om hur länge detta skall pågå. Jaha säger jag men jag vill komma åt mina mail hur gör jag då??? Jag betalar ju för denna tjänst. Då får jag länken till en sida som är en bakdörr in i systemet. Tror ni den funkar???!!! Nej självklart funkar den INTE! Nehej säger kille då måste du ladda ner ett annat mail programm och ta hem dina mail via det. Va?? Jag upplyser honom vänligt om att jag inte är speciellt bra på detta med installation av program. Ok säger han men det är jätte lätt och så börjar han rabbal hur jag skall göra. Börjar bli lite irriterad och talar nu om att de han säger låter som hurrdi burrdi skurrdi i mina öron. Jag får ingen mera hjälp utan han tycker lite glatt att jag skall testa att ladda ner programmet och vi lägger på. Inte fan lyckades jag med programinstallationen utan gavupp efter ett tag.

Nästa dag tog jag tjuren vid hornen och ringde åter till supporten. jag var inte så trevlig denna gång.

När jag beskriver mitt problem och att jag inte fått någon hjälp och att jag fått rådet att laddaner ett nytt programm låter han som ett frågetecken och säger att det nog bara är så att mitt lösenord gått utt när de gjort uppdateringen. Han guidar mig till en sida där jag byter lösen ordet och hur jag skall göra.

Ok säger jag vad händer OM detta inte funkar. Då säger han att han kan ringa tillbaka till mig om 15 min och se om det har funkat med byte av lösen ordet. Va??? Jag tror inte mina öron men killen gör som han lovat och det funkade!!!! Snacka om skillad på support och support. Den senare killen var verkligen rätt person på rätt plats!!!! TACK FÖR HJÄLPEN. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards