Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Marie-Louise - 26 juli 2010 23:00

För ett tag sedan köpte jag en tavla som jag förälskat mig i. Tavlan är målad av  konstnärinnan Greta Jerrefalk som var min ingifta farbrors mamma. När jag var liten så förstod jag inte hennes tavlor och applikationer utan tyckte de bara var dystra och underliga men nu  som vuxen så gillar jag hennes tavlor och applikationer jätte mycket. Hon gjorde fantastiska saker. När jag tidigare i sommras var och hälsade på min faster och farbror så frågade jag om jag kunde få köpa tavlan som hängde i rummet jag sov i och det fick jag. Nu äntligen så hänger den i mitt vardagsrum och jag är så nöjd. Här kommer några bilder men de kan inte riktigt göra tavlan rättvisa.

    

Dessa två är närbilder på två av mina favorit delar.

    

Av Marie-Louise - 26 juli 2010 14:51

I dag var pappa förbi och hjälpte mig att hänga upp en tavla och då berättade han en liten historia.

Han jobbar ibland på ett litet filmlaboratorium och nu i sommar har han jobbat med en ung tjej på runt 20 år vi kan kalla henne S. Här om dagen så berättade pappa för S att jag skällt på honom för att jag tycker att han är dålig på att utnyttja internet och  då bla läsa min eminenta blogg.

-Jaha svarar S hur gammal är din dotter då?

- Hon fyller 40 nästa år svarar papppa.

-Åhå jag trodde inte så gammla människor hade en blogg!!! Svarar S

Jaha nu anses man för gammal för att blogga.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards