Alla inlägg den 18 september 2010

Av Marie-Louise - 18 september 2010 18:36

I morse (eller kanske skall man säga förmiddag för jag och Sirrah sov till 8.30) när vi tog våran morgonrunda så såg vi att en valarbetare för det röd gröna jobbat hårt. På nästan varenda valaffisch för alliansen hade någon skrivit kritiska motargument mot alliansens slogans. Någon affisch hade sloganen Jobben framför allt och under hade valarbetaren skrivit: speciellt om man är cancersjuk!!!

Måste säga att den lille nattarbetande valarbetaren hade varit otroligt flitig och lyckats hitta slogans som slog mot alliansen på ett slående sätt speciellt verkade denne någon vara upprörd över sjukförsäkringen och hur den slagit mot vissa. Fyndigt. Måste erkänna att valarbetaren i mitt tycke hittat de som jag själv tycker är negativt med alliansens politik och de som får mig att vackla om hur jag skall rösta.

Om det inte vore för att blankrösterna räknas in i gruppen ogiltiga röster vilket jag tycker är för djävligt skulle jag nog rösta blankt i detta val. Förr redovisades blankrösterna för sig som en egen kategori men det tog sossarna bort så nu hamnar dessa röster bland ogiltiga. Fy fy!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards