Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Jag en vänstervarvare!!!

Av Marie-Louise - 30 maj 2011 22:39

Helgen har jag spenderat på utställning med min underbara och vackra hund.

På lördagen styrde jag Efwa och Sirrah vår kosa mot vallentuna. Här mötte vi ett helt entourage av vänner. Då Sirrah var i höglöp så kamperade vi lite vid sidan av våra vänner tält då två hanar hade sina burar i tältet och det blev lite väl livat med en löptik vid deras sida. marianne gjorde en sista fin putsning av Sirrahs frisyr sedan var det bara vänta på våran tur. Det var en stor öppenklass med 18 tikar. Sirrah fick ett EXC men placerade sig inte men kritiken var mycket bra så jag är jätte nöjd. Dagen avslutades med en picknic.

   


På söndagen hämtade jag en trött Lina och vi for mot Österbybruk. Även denna dag var vi ett gäng som kamperade ihop och hade en trevlig dag.

 Det var 13 tikar i Sirrahs klass  och hon  EXC och till min förvåning blev vi 4:e placerade. Kritiken var åter mycket bra.

Så nu har jag fått lite blodad tand och vi är anmälda till två utställningar i juni sen får vi se.



 
 
Ingen bild

Helen

31 maj 2011 13:23

Grattis, vilken stjärna!!
Jag förstår förvisso inte vad nått av det där betyder men jag känner ju igen en stjärna när jag ser en :)

Kram på er!

 
Ingen bild

Marie

1 juni 2011 04:07

Först vill jag säga GRATTIS och sen vill jag säga jag har inte gått under jord. Jag har sett att du ringt hem och då jag har ringt dig tillbaka så har du pratat i telefon båda gångerna. Hoppas vi kan få till det snart ;) Sen vill jag säga- vafaan var du ändå på Österbybruk... jag var oxå där på söndagen för Sanna ställde sin foxterrier och jag var bort och spanade efter dig vid wheatenringen... vilken tid gick ni? Jag såg en drös med wheaten men inte dig och Sirrah... Nu har jag lagt in bilder på fölis på hemsidan. kramisar i massor <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards