Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Marie-Louise - 4 januari 2011 23:31

Jag är en riktig bokmal och älskar att läsa böcker. Sedan 1987 har jag skrivit upp alla skönlitteräraböcker jag har läst. Det har blivit ganska många genom åren, sist jag räknade har jag läst ca 800 böcker. Ganska bra gjort om jag får säga det själv.

Så nu till 2010 skörd. Jag har sammalagt läst 52 böcker av dessa var 11CD böcker och 12 var på engelska.


Jag har några favoriter som jag  varmt kan rekommendera:

Marian Keys: En förtjusande man  Jag har läst nästan alla hennes böcker och gillar dem. Hon skriver med en subtil humor och skildrar människor och deras komplicerade relationer på ett roligt och humoristiskt sätt. 

Willy Josefsson: Den slutna cirkeln  Har inte läst något av honom tidigare men blev glatt överraskad över en annorlunda och tät intrig


Ruth Rendell: Död genom vatten  Hon är en stjärna!!!! Har läst flera av hennes böcker och som sagt hon är riktigt bra.


Ben Elton: Nattgästen  En ny bekantskap. Bra och en riktigt udda historia med många överraskningar.


Michael Connelly: Räven     Han är min abslouta favorit!!!!! Jag är nog lite kär i hans karaktär Harry Borsh. Vilken man!!!


Håkan Nesser: En helt annan historia   Gillar hans sätt att skriva och denna story var kanon bra.


Liza Marklund: Livstid   Har inte varit så förtjust i hennes tidigare böcker om Annica Bengtson men denna gillade jag av någon anledning kan inte sätta fingret på varför. Det kan vara att jag hade så låga förväntningar då Nobel var usel!!


Roslund & Hellström: Tre sekunder  Dessa båda har aldrig gjort mig besviken men min favorit av deras är Edward Finnigans upprättelse. Har du inte läst den så gör det NU!!!!!


Charlaine Harris: Dead until dark.  Mycket underhållande och rolig. Det är hennes böcker som ligger till grund för True Blod serien eller det är nog mest karaktärerna man andvänt för det är ganska mycket som är annorlunda i själva storyn. Jag har läst de först 8 böckerna om Sookie och hennes äventyr och de är fulla av humor.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards