Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Marie-Louise - 5 februari 2012 21:51

Dags för lite lästips.

Jag har just läst boken: En nästan vanlig man av författar duon Buthler & Öhrlund. En riktigt kuslig bok som kröp in under skinnet och som jag har gått och tänkt på. Huvudpersonen Christoffer Sliverbjelke är en otäck karaktär som skrämde skiten ur mig. Boken handlar om tre kompisar som har allt man kan önska sig i forma va pengar och framgång men är uttråkade och bestämmer sig för att krydda sin tillvaro med att utmana varandra att göra olika kriminella handlingar. Dessa börjag ganska oskyldigt men eskalerar snabbt till riktigt grova brott. En klart läsvärd bok men inget för den kräsmagade.

Den första boken som jag läste av denna duo var Mord.net. Den var helt ok men jag tyckte intrigen var lite långsökt och slutet blev lite av ett anti klimax för mig men ganska realistiskt.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards