Alla inlägg den 7 september 2012

Av Marie-Louise - 7 september 2012 17:46

I onsdags var jag och Sirrah på rallylydnaskurs. Det var åtta ekipage. Det var tre med sheltisar, två dvärgpinchrar en tollare, Sirrah och en Tommie.

De var såååå roligt.

Insruktören Marie Sjöborg var så bra. Väldigt inspirerande och hade massor av tips och knep. Det märktes verkligen att hon brinner för just rallylydnaden. Hon pratade om att vi med fördel ska använda kroppen för att visa hunden vad vi vill. 

Vi tränade på riktningsskyltar, helomvändningar och 360 graders snurrar. När vi går vänster 360 grader gör jag aldeles för snäv sväng så att Sirrah sätter sig, jag måste börja med vidare sväng för att träna  på att få den mindre och mindre och att Sirrah trampar runt hela vägen.  Sen har vi börjat med att få henne att gå in framför mig och kan stå och sedan sitta rakt framför mig. Sen måste jag träna på att hålla ihop mina fötter. När jag kollar på protokollet från tävlingen så har jag en hel drös med minus på just detta och kopplet!!!!

Ja vi har lite att träna på, för nästa gång ska vi köra bana.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards