Alla inlägg den 11 november 2013

Av Marie-Louise - 11 november 2013 17:30

För ett tag sedan gjorde jag en ny bekantskap i bokhyllan. Jag hade lånat två CD-böcker skrivna av författaren Jan Mårensson, dels, Den kinesiska trädgården och Safari med döden. Jag varförvänasfull då det alltid är spännande att ta sig an en ny förfttare tycker jag. Jag började med Den kinesiska trädgården då var ett extra bonus med den då det var författaren själv som var uppläsare. Jag gillar när författarna läser sina böcker det ger ett extra djup tycker jag. Men detta var katastrof. Jag hade super svårt att höra vad han läste plus att det var sååååå långrandigt innan han kom till sak. Jag gjorde något som jag ytterst sällan gör. Jag slutade att lyssna!

Men skam den som ger sig. Jag hade ju en andra bok av författaren så jag tog mig an den. Nu var ju mina förväntningar inte speciellt höga. Boken ifråga var helt ok. En lågmäld deckare utan en polis i hvudrollen utan det är en antikhandlare som står i händelsernas centrum. Boken har en lugn takt med ett bra språk men som sagt inte en klassisk deckare. 

Är den läsvärd?  Mitt beyg är ett nja.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards