Alla inlägg den 30 juli 2013

Av Marie-Louise - 30 juli 2013 16:48

Helgen som gått har jag och Sirrah spenderat i Dala-Floda där vi tävlat agility i två dagar. Det har varit en jätte trevlig helg med både nya och gamla bekanta. Jag har sett så många duktiga och fina hundar. Tyvärr har jag oxå sett några förare som inte behandlat sin vän och tävlingspartern på ett just sätt. Det är alltid trist att se och i min värld ALDRIG okej!!!

Jag och Sirrah anlände på fredagen och installerade oss i vårat fina inlånade indiantält. Tack bästaset vännen Efwa för lånet.

 

På lördagen startade vi med ett agilitylopp. Vid banvandringen hade jag möjlighet att bolla lite med Gunilla som alltid är super gullig och stöttar och hjälper mig. Ett stort tack till dig Gunilla!!!! Det var en klurig bana men det är bara att köra!!!

Och det gjorde vi, det blev en disk och jag minns faktiskt inte vad som blev fel. Känslan var dock bra och vi hade ett fint flyt med i övrigt gott samarbete.  Sen var det hopploppet. En fartig bana med en lite klurig slalomingång men vi löste det hela på ett bra sätt och det blev en PINNE!!!! Vi kom 9:a av ca 60 starter. Kul som bara attan. Nu har vi två pinnar i hopp, bara en kvar sen mot tvåan!!!

På kvällen blev det grillning vid Gunillas husvagn. God mat och trevligt prat. Var ganska sliten efter en lång och varm dag så Sirrah och jag kröp till kojs vid 11-tiden. Sirrah utanför Gunillas husvagn.

 


På söndagen var det oxå agilityloppet först. Vid banavndringen så kändes det ok men självklart fanns några klurigheter självklart så stöp vi inte på någon av dessa utan Sirrah satsade på en tunnelingång som låg åt helt fel håll!!! Jag kunde aldrig drömma om at hon skulle ta sikte på den men det gjorde hon och diskningen var ett faktum!!! Nåja sen känndes resten av loppet bra och Sirrah hade bra fart och var på. Det är huvudaken att Sirah är positiv och har kul!!!

Efter ganska lååång väntan var det så dags för hopploppet. En fartig bana med en inte allt för snäll slalomingång och några tunnelingångar som var frestande!!! Jag hade dock en plan!! Vi lyckades få noll fel på hinder men då Sirrah vid två tillfällen försökte ta tunnlar på mitten och det tog lite tid att övertyga damen om att mitt vägval var bättre så fick vi endel tidsfel men vad gör vell de när vi hade kul och en kanonhärlig känsla!!!!

Sirrah utanför utställningstältet uppe vid banorna.

 

Shylah( Vill Rosa Shylah) ligger och pausar mellan loppen.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards