Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Marie-Louise - 1 juni 2014 20:24

Den 23 maj var bokad sedan månader tillbaka.  Jag och kusin Anita skulle gå på Dramaten och se Rickad 3:e, med fantastiska Jonas Karlsson i huvudrollen.

Vi började kvällen på Cafe Milano på Kungsträdgårdsgatan. Jag och min kulturelle vän Helen brukar gå dit med jämna mellanrum då maten är mycket god samt lagom priser och allt som oftast snygga manliga servitörer.  Nåja det blev ingen manlig servitör för mig och Anita men likväl väldigt god service och god mat. 

Vi var ute i god tid så vi han med att sitta en stund på Dramatenstrappa och spana på människor och njuta av solen.

Sen dax för föreställningen och den införlivade alla förväntnigarna. Jag får gåshud av att se Jonas Karlsson han är så duktig. Mot slutet blir hans karaktär galen och hela han bara blir galen. Det är svårt att förklara men han blir så trovärdig i sin tolkning. Asch nu låter det som massa fnoskler men men. Det var i övrigt en bra uppsättning med väldigt lite rekvisita vilket jag tycker är häftigt men det kräver mycket av skådespelarna.

Så sammanfattningsvis en super trevlig kväll tillsammans med Anita (och Jonas Karlsson inte att förglömma)

   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards