Alla inlägg den 31 december 2009

Av Marie-Louise - 31 december 2009 11:48

I går skottade jag fram bilen och tog min lilla hund och åkte på besök till Frida och övriga gänget i Casa deveritas. Vi gick på en härlig promenad och jag var mycket glad att jag tagit på mig mina broddar för jisses så halt det var. Efter promenaden bjöds det på fika. Sirrah fick trots sorgsamma protester sitta i hundrummet. Jeppe ( Fridas son) gjorde dock allt som stod i hans makt för att hon inte skulle känna sig allt för ensam genom att stå vid den andra grinden och ropa hej hej Sirrah!!! Detta bevekade dock inte lilla damen som tycker att det är såååå fräckt att låta HENNE sitta bakom en grind en bra bit från händelsernas centrum. 

När vi väl kom hem var Sirrah så trött av allt protesterande att hon snarkade ljudligt från sin fotölj hela kvällen!!!  

Nu skall jag bege mig till Efwa för trevlig samvaro och framåt kvällningen inmundiga en nyårs supe i hennes och hennes familjs sällskap. Gott nytt år önskar jag alla mina bloggläsare hoppas att ni vill följa mina och Sirrahs äventyr även näst kommande år!!!!

Av Marie-Louise - 31 december 2009 11:42

Jag brukar unna mig några egna julklappar till jul. I år så köpte jag ett par dvd filmer och där ibland Stolthet och fördom basterad på  Jane Austens bok, med Colin Firth som Mr Darcey. Jösses en sådan stilig karl han är!!!!!  Nu vill det inte sig bättre än att jag är  helt besatt av denna film. Åhh jag kan inte släppa denna film. Jag tittar på mina favvo scener nästan varje dag. Va jag är nog inte riktigt klok i hela huvudet?! Nu har jag även bestämt att jag nog måste läsa boken och turligt no har min gode vän Efwa gett mig presentkort på akademi bokhandeln i julklapp så nu skall jag efter nyårsfirade åka och inhandla boken.   Mera romantik efterlyses i min vardag!!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards