Alla inlägg under juli 2010

Av Marie-Louise - 16 juli 2010 08:55

I går fick jag äntligen ändan ur vagnen och utnyttjade julklappen jag fått av Efwa. Jag fick presentkort på Akademibokhandeln så nu tog jag mig till Solna centrum och inhandlade fyra böcker. Jag köpte Hypnotisören av Keppler, Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson, En förtjusande man av Marian Keyes och efter tips från Cajsa Baudin  Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafon. Så nu är det bara sätta fart och läsa läsa läsa.

Av Marie-Louise - 11 juli 2010 13:12

Hej!

Här kommer lite flera av min loppis fynd.  Plåtasken har innehållit något som kallades "Kongo fett" jag har ingen aning om vad detta var förnågot.

Trä grunkan använder jag som pedistal på balkongen.  Den är från 1884 och är någon slags vinda.

Ljusstaken är ca 40 cm hög och i porslin.

 Den lilla karotten är av märket Terma och jag har flera grejer från dem då jag älskar detta märke.


   


   


     

Av Marie-Louise - 8 juli 2010 18:06

Har precis kommit hem från en underbar vistelse hos min faster Anna som bor i Järkvissle ett par mil utanför Sundsvall. Har haft kanon bra väder och verkligen tagit det lungt. Vi har dock hunnit med att åka på en massa loppisar och fyndat. Här nedan kommer bilder på några av fynden men det är som sagt inte alla.  Tvålkoppen från kockums var lite dyr men såååå fin den kostade hela 80 kr. Sedan är det en ljuskrona i mässing för julgransljus denna fick jag betala hela 40 kr för. Stolen som jag bara blev helt förälskad i, är i skinn och träet är teak denna dyrgrip ( i mitt tycke) fick jag oxå betala 40 kr för.

        



Av Marie-Louise - 1 juli 2010 21:53

Eller Sudden badar och Sirrah springer på stranden och väntar på att han skall komma upp så att hon kan skälla på honom och bita honom i kinderna. Hur kommer det då sig att Sirrah blir så blöt? Jo för i sin upphetsning missbedömmer hon hur hal strandkanten är så hon ramlar i vattnet och detta sker inte bara en gång utan flera.

      

Av Marie-Louise - 1 juli 2010 20:20

Sitter just nu och kollar på kanal 5  på ett program om människor som är samlare. Och då menar jag inte att man samlar på äggkoppar eller frimärken utan dessa människor samlar på allt och är helt tvångsmässiga i sitt samlande. Jösses va de samlar de kan nästan inte komma in i sina egna hem för alla prylar och skräp!!! Pappa tycker att jag är en riktig samlare och att jag borde ha loppis på alla mina i hans ögon onödiga saker men när jag ser detta program så inser jag att jag INTE har några samlar problem. Mitt samlande är som en fis i rymden i jämförelse med dessa människors.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards