Alla inlägg den 18 december 2010

Av Marie-Louise - 18 december 2010 14:59

Många gånger är det så förlösande att jobba med ungdomar då de inte alltid lägger orden tillrätta utam bara pratar från hjärtat. Förra veckan hade vi sex och samlevnad för hela "högstadiet" dvs från årskurs 6 till årskurs 9. jag och min kollega E hade ansvaret för årskurs 7. Ja det blev måga skratt för mig och E under veckan. Tänkte  dock börja med att citera en elev som slutade nian för flera årsedan. Han skrev detta när han gick i sjuan eller åttan. Killarna fick då skriva frågor till tjejerna och tvärt om. På X lapp stod följande att läsa: "Om en kille vill ligga med ditt underliv vad ska ha då säga för att ni skall acceptera?" Jag och min kollega M skrattade så vi tjöt när jag läste lappen( inga elever var närvarande). Jag har sparat lappen och hängt den övanför mitt skrivbord på jobbet.


Här kommer en lista från flickor år 7 på hur en bra kille skall vara:

Ha minst ett par chinos

En grå stickad kofta med två knappar

Inte alltid gå i mjukisbyxor

Kunna spela gitarr

Ha bra andedräckt

Ha lagom med muskler

Vara rolig 

Inte dra massa dåliga vitsar

Ha många kompisar ( ifall man tröttnar på honom kan man lätt byta till någon av hans polare)

Inte PRUTTA!!!!



Vi hade som avslutning på veckan en frågesport där vi kollade vad de kom ihåg från veckan. En av frågorna var att ge tre exempel på andra namn för penis. Ja självklart kom de vanliga så som kuk, balle, snopp men det bästa var nog ändå Håriga Harry!!!!




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards