Alla inlägg den 24 april 2010

Av Marie-Louise - 24 april 2010 14:11

Idag på förmiddagen körde jag lite lydnad med Sirrah. Det gick riktigt bra. Vi jobbar på med att gå längre och längre sträckr i friaföljet utan att hon tappar position och sakta men säker blir det bättre. Härom dagen försökte jag gå längs en vägg för att hon inte skulle ploga, men hon tyckte det var läskigt att gå vid väggen så det funkade inte så bra.

Rutan funkar sådär men det är nog bara nöta på.

Testade lite tips ang att få snabbare apportering och det funkade bra så det kommer vi att fortsätta att jobba på.

Inkallningen behöver vi få upp farten på och stadga att sitta kvar.

Känner mig nöjd med dagens träning. Sirrah är så positiv och glad när vi tränar och hon lär sig snabbt.

Av Marie-Louise - 24 april 2010 13:50

Igår drog jag ut till Gunilla direkt efter jobbet och vi tog en härlig promenad i skogen med hundarna. Sirrah var i sitt esse och sprang som en skållad råtta. Hon var två färgad när vi var tillbaka efter promenaden. Stackars Mio( Gunillas border) fick utså en hel del morrande från den unga damen. Han är så snäll, jag önskar att han sa till henne lite. Efter promenaden blev jag inbjuden på middag och till min stora lycka bjöds det på en av mina favorit rätter nämligen lax och dillstuvad potatis.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards