Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Marie-Louise - 3 maj 2010 08:41

I lördags för jag upp till min kompis Marie uppe i Östhammar. Vi hade en supertrevlig helg i blodets tecken. På lördagen fick Sirrah sitt allra första blodspår i form av ett nyfikenhetsspår och där vilade inga lessamheter inte. Full fart från början.

Maries hundar fick lite olika spår. Disco som inte visat något speciellt intresse fick ett nyfikenhetsspår som jag gick med honom. Han spårade inte så mycket men med gemensam kraft kom vi fram till köven och där jobbade jag mycket på att han skulle fåupp intresset för klöven. Tillslut så bar han den och rullade på den och var ganska intresserad. Kul.

Mingrid en tik ungefär i Sirrahs ålder fick ett spår på ca 200m som legat ca 3 timmar. Hon jobbade på bra och det var lite klurigheter så som vattenövergång men det löste hon fint.

Chili en tik på 7 år var INTE på humör. Hon satte sig vid spårets början och tittade på Marie. Så hon slapp.


På söndagen fick Sirrah ett lite längre spår som legat ca 30 min och det gick galant!!!

Mingrid fick ta Chilis spår från lördagen och hon löste denna tuffa uppgit på ett bra sätt.

Chili och Disco fick varsitt nyfikenhetsspår och dessa gick bra. Disco obbade bättre än på lördagen och puffade till och med undan min hand när jag ville "ta" klöven.


Jag hade tänkt lägga upp flera bilder men jag kan inte få uppladdningen att fungera. Trist trist. Man kan dock gå till Maries sida där finns massor av bilder på helgens aktiviteter. Ceciklas kennel.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards