Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Marie-Louise - 9 maj 2010 17:09

I morse klev jag och Sirrah upp i ottan för att fara iväg och göra MH. Första stoppet var för att hämta upp U-C som skulle med. Sedan fortsatte vi mot Södertälje BK där allt skulle gå av stapeln. Vi var första ekipage ut regnet hängde i luften men vi klarde oss. Allt gick riktigt bra. Vid avståndsleken så lekte Sirrah på sitt vis genom att fara runt figgen på ca 2m avstånd  och med skräckblandad förtjusning helatiden bjuda in till lek. Dumpen blev hon riktigt rädd för och for fort som atta bakom mig i mer en kopplets längd när jag satt vid dumpen kom hon fram och bet den i benen dock med ganska hukad ställning. Skrammlet var inga problem alls. Sen kom vi till spökena och då blev lilla pluttan rädd!!! Så fort de kom fram så for hon ca 20 meter bakom mig med morrningar och skall. Sedan stannade hon där på behörigt avstånd enligt henne. Hon hade full koll på båda spökena men hon ville inte komma fram inte ens när jag hade tagit av huvuorna på båda spökena så vi fick gå en bit bort för att komma tillbaka när spökena tagit av sig sina spökkostymer och då var det inga problem hon gick raka vägen fram till dräkternasom låg på marken och kollade av dem.

Sen var det dax för skotten och det var inga problem hon stannade upp någon sekund när de small av men sedan ingen reaktion. Så nu har hon känd mentalstatus med 2:a på skotten min underbara fantastiska hund!!!

Av Marie-Louise - 9 maj 2010 16:58

I fredags kom U-C hit och vi åt middag tillsammans. Hon hade med sig Simson (wheaten hane)som är still going strog. Han och Sirrah lekte som bara den. Man kan verkligen inte tro att han är 14 år full fart och svansen i topp. Det enda som är uppenbart är att han inte hör något så han ser så förvånad ut när man petar till honom för att få lite uppmärksamhet.

I lördags så hjälpte jag till med 40-års kalas hela dagen och kvällen. Trevlig men jag var riktigt trött i fötterna när jag kom hem. När jag skulle åka tackade Efwa för hjälpen med en kul felsägning hoppas jag. Tack det var vatten värt!!! Var kommentaren jag fick. Tack själv min underbara vän.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards