Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Marie-Louise - 9 juli 2011 11:30

Var just inne på en hemsida och läste en berättelse skriven av en sökförare där han/hon på ett ganska lättsinnigt sätt berättar att hans/hennes hund "attackerat" en figurant på en söktävling. Föraren skriver ingenting om att det var obehagligt för figuranten utan bara konstaterar att de nog blir avstängda från tävlande en tid med kan nog vara igång med tävlandet redan i september.

Jag har själv varit sökfigurant på ett otaltävlingar och utan figuranter så blir det ingen tävling därför blir jag riktigt förbannad när man som förare tar så oerhört lätt på att ens hund beter sig på ett oacceptabelt sätt.

Jag har själv varit med om att skallhundar gjort riktigt ojusta markeringar och jag drar mig INTE för att berätta detta för domarna. Jag kan absolut ta att hunden sitter står så nära att man ser ner i magsäcken och känner salivstänk i ansiktet när hunden skäller, jag kan också ta att hunden kommer i full fart och råkar kliva/hoppa på mig som figge om jag ligger ner, men jag tar INTE att hunden tar tag i mina kläder eller hoppar på mig när den skallar, eller att den jobbar jätte fint och har ett bra avstånd för att plötsligt hoppa framåt och mer eller mindre landa i mitt knä och  täcka mitt ansikte med slem/saliv.

Därför blir jag förbannad när jag läser inlägget som föraren skriver och med sådan lätthet bara konstaterar att aj då då blir det inget tävlande på ett tag. Inte ett ord om att detta är ett oacceptabelt beteende från hundens sida och att man beklagar att detta hände figuranten. För utan figuranter så blir det inga tävlingar det är kanske något denna förare bör tänka både en och två gånger på. Att föraren sedan avslutar sitt inlägg med att han/hon är polis gör det inte på något sätt bättre!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards