Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Marie-Louise - 22 juli 2011 14:41

Fredagen den 15 juli var jag på auktion uppe i Järkvissle. Det var såååå mycket saker som skulle säljas allt från husgeråd till möbler och även en skoter. Det kändes lite vemodigt att se ett helt liv gå under klubban.

Det var två mycket underhållnde auktionsutropare som höll i det hela.

Nu kommer bilder på mina fynd.

Det första är ett uppläggningsfat. Jag gillade verkligen mönstret tyvärr så är de lite skadat i glasyren troligen pga maskindiskning.

   


Sen en söt liten sockerströare i glas.

 

En fin mortel i mässing från skultuna som jag fick för 70 kr.

 

En söt liten plåtask. Jag har lite mani på plåtaskar.

 

En liten karott. Vet inte riktigt varför jag föll för denna lilla sak.

   


Detta var mina fynd från auktionen. jag bjöd på flera saker bla flera jätte fina rödlakansmattor men de blev lite för dyra. ja egentligen blev de inte dyra för de gick för ca 600 kr och det är inte mycket penagr för en stor fin rödlakansmatta men jag tyckte det blev lite för mycket pengar då jag faktiskt hade en budget att hålla mig till.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards