Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Rapport från sjukstugan.

Av Marie-Louise - 17 februari 2012 20:01

Hostar på för fullt här i min ensamhet.

I onsdagskväll fick jag ett riktigt otäckt hostanfall där jag hostade konsatnt i nästan 1 timme. paniken var nära vill jag lova. Lyckades til lslut somna men sov oroligt och vaknade flera gånger under natten. På morgonen var jag helt färdig och fick åter kalla på min räddare i nöden. PAPPA!!! Vad skulle jag göra i världen utan min pappa??? Han kom på morgonen och hämtade Sirrah då jag inte var i stånd att gå ut med henne. Hon ville dock inte lämna min sida och med svansen slokande fick pappa tvinga henne med sig.

Hela trosdagen tillbringades i ett sovande feberus.

I morse ringde jag åter till vådcentralen och fick en läkar tid. Släpade mig dit men det kunde jag lika gärna låtit bli då det enda som hände var påfyllnad av hostmedicinreceptet och sjukskrivning till tisdag. Fan jag börjar bli fattig av att vara sjuk. Jag har denna månad varit på tre läkarbesök a 200 och jag mår fan bara sämre.

Nu ska jag snart ta lite hostmedicin och lägga mig och sova!!!

Sirrah är fortfarande hos pappa så det är tomt här hemma i sumpan. Jag vet att hon har det kanon bra hos honom och just nu finns inte orken att gå på promenader med lill pluttan, men fy vad jag saknar henne.

Idag har jag anmält oss till våran första agilitytävling som kommer att gå av stapeln den 23 mars ska bli så kul!!!



 
 
Ingen bild

Gunilla

17 februari 2012 23:25

Heja på, nu måste du bli frisk, mer mandariner och hostmediciner.
krya på dig kram Gunilla

 
Ingen bild

Jenny

18 februari 2012 13:04

krya på dig Myggan!

Kramar från Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards