Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Rallylydnad.

Av Marie-Louise - 12 maj 2012 15:21

Vaknade till en grå och regning morgon men det vara bara ta tjuren vid hornen och packa träningsryggsäcken och styra kosan mot Haninge BK där kursen skulle gå av stapeln.

När jag anländer ha de flesta andra deltagarna redan kommit och det första jag ser är en wheaten som ser ut som en pälsbomb!!!  Jag kliver ur och hälsar på alla och pratar lite med tjejen som har wheaten. Han är stor  52 i manken och heter Castor. Hon säger lite urskuldande : Jag vet att han ser förfärlig ut men han har haft problem med hotsopts och varit nedrakad och nu ska han vi väg och klippas då jag vill ställa ut och då vågade jag inte klippa i fall det skulle bli fel. Så han är INTE misskött. Men vi har som sagt beställt tid för klippning nu.

Vi samlas i stugan och har en snabb genomgång av de 30 första skyltarna som ingår i nybörjarklassen sen går vi ut för att praktisera.

När jag tar ut Sirrah så kommer tjejen med wheaten fram och säger : Kommer hon från Glitteruvas kennel ??

Ja det gör hon säger jag.

Då är de ju syskon för han kommer också därifrån!!

Va världen är bra liten ibland. Castor är en av de två i kullen som jag aldrig har träffat. Han var som sagt en stor och pälsbeklädd herre med ett mycket glatt humör!!! Sirrah gillade honom skarpt.


Kursen gick riktigt bra och vi hade trevlig. Detta är definitivt något jag tänker fortsätta med. Jag och Sirrah passade även på att köra lite agility. Sirrah var med på noterna och vi körde lite hinder och övade på gungan och slalom och hon var glad och positiv hela tiden.

Imorgon är det agility träning och tjejen med Castor skulle komma. Ska ta lite bilder på pälsmonstret för de som jag tog med mobilen var så suddiga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards