Alla inlägg under maj 2012

Av Marie-Louise - 5 maj 2012 18:14

I dag var jag hjälpinstruktör på en agilitykurs och  innan och efter kursen så körde jag Sirrah lite och hon verkar helt ha tappat glädjen när det gäller agilityn. Vad har hänt?? Visst hade vi en schism för ett par månader sedan ang A-hindret men vi har kört efter det och då har hon varit på och framåt men nu! Hon blir tveksam och stannar mellan hinder sen kan hon få fart och köra några hinder i rad med lite tempo och sedan tillbaka till att stanna och tveka. I starten står hon bara och glor undrande på mig.  Vi körde gungan lite och där går det dock framåt och hon börjar hitta balansen och vågar ståkvar när den går ner.  Känns lite trist att hon blivit så tveksam. Har någon några tips????


Deltagarna på kursen var superduktigta och det var full rulle hela tiden. flera gjorde jätte fina framsteg och klarade av massor av klurigheter. Kul som bara attan.


Jag har även blivit kär!!! En tjej som var med hade en mini aussie och en toy aussie. Den lilla toy aussien Saffy är bara sååååå söt! jag är ju lite anti när man ska göra mini varianter av befintliga raser men jag har fallit som en fura för denna lilla tös. Hon är söt som socker. Skall försöka fixa lite bilder på henne så får ni se!!!

Av Marie-Louise - 1 maj 2012 13:28

Hur gick det i Västerås då??

Jo det började med att Marianne sagt att det nog tog en och enhalv timme att åka dit och att de skulle åka vid kl 6. Okej tänkte jag lika bra att åka då. Så upp i ottan och iväg. Gick i ett rasande tempo och jag var framme efter bara 1 timme!!!!!  När jag då ringer och kollar vart Marianne och Per är så har de blivit lite sena i sarten. Va Per som pikar mig för att han tycker att jag kommer sent!!! Då ska ni veta att jag aldrig kommit för sent utan haft gott om tid att göra iordning min hund och gå in i ringen. 

Nå ja jag traskade in i hallen där vi skulle vara och det var nästan TOMT vid våran ring och där fick jag vänta minst 30 min innan Per och sällskap dök upp!!! Då bekänner Marianne att hon kvällen innan pratat med Per och han sagt att det nog bara tar 1 timme till Västerås. Hon tänkte då ringa mig och meddela detta men Per säger nej hon är ju alltid så sen så. Så hygglig är han!!!

Nåja vi hade en trevlig dag i alla fall.

Hur gick det då i ringen?  Sirrah fick ett VG men en bra kritik. Nedslaget var att hon är lite knappt vinklad bak, har lite lång länd och stora öron.  Sirrah skötte sig bra i ringen det var ju hennes första inomhus utställning. 

Jag tycket domaren var riktigt bra. Hon hade ett mycket trevligt sätt med både hundar och handlers och hon strösslade inte med varelse EXC eller CK:n vilket jag tycket är bra. Hennes båda lineupps i hane resp tik föll mig i smaken.  Marianne och Pers yrväder Suzy blev 2:a bästa tik med cert. Så ett jätte grattis till er!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards