Direktlänk till inlägg 8 september 2012

Målet för dagen uppnåddes med råge!!!

Av Marie-Louise - 8 september 2012 17:00

I dag var det dax för agilitytävling på Haninge BK. Vi skulle köra ett agilitylopp och två hopplopp.

var på plats ganska tidigt då jag ju även skulle vara funktionär och bla hjälp till med att bygga bana. 

Målet för dagen var att jag och Sirrah skulle fåtill bra gemensamma starter utan att hon blev tveksam och att vi inte skulle få tidsfel.

Första loppet var agilityn.  Banan började med en raksträcka med hinder sedan kom balansen och sedan hinder igen. Vi fick till en sååå bra start men detta gjorde att hon var lite för snabb upp på balansen och missade kontaktfältet vilket ju resulterade i 5 fel. resten av banan flöt på bra vi fick lite tvekan på gungan och efter den var en tunnel och jag var inte riktigt tydlig med att säga tunnel så hon var inte så snabb i väg men vi slutade på 5 fel och inga tidsfel!!!!! Vi kom på 7:e plats av ca 25 starter.

Sen var det då dags för första hopploppet. Starten här var också ganska rakt på. Det känndes att sirrah var riktigt på så starten blev full fart framåt tyvärr resulterade detta i en rivning på första hindret men sen var det bara så bra hon hade bra fart heeeela vägen. Inga tidsfel!!!  Vi blev  9:a el 10:a.

Sen var det hopplopp två. Kände att vi båda var ganska trötta efter två lopp och hela dagen som funktionär. Detta lopp var lite klurigare början på med en sväng direkt efter hinder nr ett och efter det en tunnel. åter en kanonstart och bra flyt men två rivningar. Märktes att hon var trött hon hoppade av för tidigt vid båda rivningarna. Men hon tappade inte tempo eller go efter rivningarna det har hon ju gjort tidigare.  Även detta lopp utan tidsfel. Vet inte riktigt vilken plats vi kom på men det spelar ingen roll för jag är suuuper nöjd med Sirrahs och min insats denna dag.

Nu känner jag mig lite som ett utskitet äppelskrutt ett nöjt skrutt men trött. Sirrah ligger i min säng och snarkar med alla fyra tassarna i vädret.



 
 
Ingen bild

Gunilla

8 september 2012 19:00

Ni var sååå jätte duktiga idag, det är så roligt att se hur bra det går för er. Keep on trucking

Kram Gunilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards