Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Träff med Helen och KM i viltspår.

Av Marie-Louise - 23 september 2012 17:51

I lördags eftermiddag packade jag bilen och for till min vän Helene som är bosatt i Gävle. Vi åt gott och tog oss några drikar. Drinkarna blev sådär, men vi enades om att med lite piffiga tillbehör så kan det bli riktigt bra. Så nästa gång så skall vi även inhandla lite drinkpiff så blir kvällen ännu bättre!!

På söndagsmorgon for vi iväg för att jag och Sirrah skulle delta i KM i viltspår.

Det gick sådär!!! I ärlighetens namn så har jag o Sirrah inte tränat tillräckligt och det märktes. Hon startade tveksamt men kom tillslut på spåret och klarade första sträckan och första vinkeln men sen på andra sträckan bröt jag hon virrade bort sig aldelse och lyckades även få domaren att virra ett tag. Vi fortsatte dock och hon kom efter en timmes spårande i riktigt krävande terräng till slutet men då var hon helt färdig det samma gällde matte. Jag var genomblöt av svett.

När vi sedan återvände till samlingsplatsen där det vankades kolbulle att äta så var det flera och mera rutinerade hundar som inte klarat sina spår så det var nog ganska svåra spår. Vi hade dock jätte trevligt med mycket skratt!!! Här kommer två bilder på hur glada jag och Lena var över att våra hundar fick 0 pris!!!!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards