Alla inlägg den 15 april 2012

Av Marie-Louise - 15 april 2012 21:43

For hem till bästis Efwa för att leka lite. Då det var ett alldeles strålande väder så bestämde vi oss för att ta en tur med Venar. Sirrah fick också följa med hon tycker att det är ganska roligt om det inte går allt för fort. Efter påklädning av sele och förspännande av vagn for vi iväg men kom inte så lång då vi stötte på första trädet som låg över ridstigen. Jag steg ur vagnen för att försöka få bort det men se det gick inte men Efwa kopplade på 4-hjulsdriften och lät Venar tråckla sig runt. Vi fortsatte våran åktur men hann bara ca 500 m så låg nästa träd. Här var det inte ens någon ide att försöka sig på att försöka flytta på trädet så vi vände och tog en annan väg.

Venar fick jobba på ganska bra då det var ganska blött och lerigt efter gårdagens vita nederbörd.  När vi kom tillbaka till stallet såg Sirrah ut som en lerig skurmopp!!!!  Men hon var en ganska nöjd och trött skurmopp!!!

Av Marie-Louise - 15 april 2012 21:32

I går när jag slog upp ögonen hade Kung Bore svep sin vita kappa över sumpan!!! Jisses  vilket snöande det var. Ja fram med vinter jacka mössa vantar och halsduk. Klädde även på Sirrah vinter rock och gav oss i väg ut på morgon rundan. De var ett eländigt väder och när vi varit ute i ca 20 min så tyckte blixtlåset i min jacka att det var dags att gå ut strejk!!!! Eller rättare sagt de delad på sig på mitten. Då kändes det som om jag inte skulle klivit upp ur sängen överhuvudtaget denna morgon. Nå ja vi vände hemmåt och jag fick hålla ihop jackan med händerna så gott det gick.

När jag och Sirrah skulle ut på våran nästa runda hade jag lyckats laga jackan och det hade slutat att snöa men nu hade snön blivit väldigt slaski och vi vadade fram i ca 3 cm vatten vart vi än styrde våran kosa. Vi skulle varit utrustade med sydväst, sjöstövlar och gummiraka för att ta oss hem torrskodda och eftersom vi inte var utrusdae med dessa så kom vi hem dyblöta efter 1 timmes promenad.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards