Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Hur kan man tycka att det är ok att hota någon på detta sätt???

Av Marie-Louise - 7 februari 2013 17:03

Trots risk för att bli hatad så kan jag inte låta bli att skriva detta!!

Satt och tittade på uppdrag granskning i går där de tog upp näthatet mot kvinnor. Jag blev aldeles förfärad över hur människor och till stor del unga män beter sig och skriver. Hur kan man tycka att det är okej att skriva att man skall knulla någon med ett basebollträ bara för att denna person uttrycker en åsikt som man inte delar.

Att HM som är ett så stor företag låter dessa vidriga hot och kommentarer ligga kvar på sin facbooksida i ÖVER en månad innan man tar bort dem. Försvaret är att det kom så många kommentarer så att man inte hann. Stäng ner tråden då!!!! Att Julia inte får ett vettigt svar överhuvudtaget på sin fråga ang tröjan är också under all kritik tycker jag.

Att höra alla kvinnorna läsa upp hoten de fått får mig att må illa! Bara för att de har en åsikt och i vissa fall "bara" gör sitt jobb så blir de hotade på ett vidrigt sätt av män.

När reportrarna sedan lyckas fåtag på några i mina ögon fega kräk så är det ett helt annat ljud i skälla.

Varför känner sig så många män så hotade av kvinnor som uttrycker sin åsikt och står upp för sina rättigheter???

Ja då får vi se om jag blir hatad nu???!!!

 
 
Ingen bild

netapetastankehorna.blogspot.se

8 februari 2013 09:30

Visst är det skrämmande?... Ibland blir jag alldeles bedrövad över hur världen utvecklas, och synsättet på olikheter. Igår var jag alldeles låg, hela dagen, och funderade över vad det är för samhälle vi lämnar över till nästa generation. Nu får inte politiker och rättsväsende sopa detta under mattan, folk som hatar på nätet måste stå för det de skriver, inte som dansken på Facebook sa lite utslätande:
- Det var väl skrivet i "the heat of the moment", eller som ni säger, i stundens hetta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards