Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Irish Breed utställning

Av Marie-Louise - 23 juli 2013 19:50

Den 18 juli var det så dax för Irish Breed utställningen i Eskilstuna. Det var måååånga wheatens anmälda. Det var som på den gamla goda tiden. Nå vi for i väg vid 7-tiden och efter lite hjälp från Per via telefon så kom vi fram. Det var strålande sol och varmt. Det var många fina hundar på plats med underbara pälsar av den lite tunnare och i mitt tycke mycket snyggare typen av päls. När champion hanarna skulle in i ringen så ramlar en kvinna och hennes armbåge hoppar urled. Aj aj aj. Efter lite förvirring och tumult så löser sig allt. Kvinnan i väg till sjukhus hunden omhändertagen och visad av annan kvinna.

Så var det dags för Sirrah att entra ringen. Det var 24 tikar i öppenklassen. Sirrah och Per skötte sig utmärkt. Hon såg riktigt fin ut i ringen. Det hela räckte till utgallring av sju stycken för placering men sen blev det stopp. En bra kritik ett Exc och CK är inte så illa. Jag är jätte nöjd.

När det så var dags för placering av öppenklass tikarna så ser jag att den tjej som handlar den tik som blir placerad som två blir sååååå sur när domaren pekar på andra platsen. Snacka om att ha dåligt pokerface!!!! Hon såg ut som hon svalt en citron. Riktigt trist att se tycker jag. Nog för att man kan vara tävlingsmänniska men inte ett ok beteende tycker jag!!!

Jag har så svårt för när domare inte har, en för mig tydlig röd tråd och så var det denna gång. Det var så olika typer av hundar som han placerade. Jag fick ingen rätsida på det hela

Det var som sagt en jätte trevlig dag med mycket prat och skratt. Träffade många trevliga bekanta.


I  varghunds ringer var det en tjej som hade en jätte fina klänning av medeltids snitt. Jag gick självklart fram och sa till henne vad jag tyckte m klänningen. Hon blev jäte glad men sa att den var varm och lite opraktisk att springa i.  Jag smyg tog ett kort på en av tjejerna. Inte så bra bild men håll till godo.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards