Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Ännu mera rallytävling.

Av Marie-Louise - 2 september 2013 20:44

I lördags var det åter dax för rally tävling. Målet för dagen var att vi skulle få ett bättre flyt än sist och lite mera glädje och samspel.

När jag satte mig i bilen så öppnade sig himmelensportar och regnet vräkte och då menar jag vräkte ner. Jag såg knapt en meter fram och alla körde i typ 50 på 90 väg. Jag tänkte i mitt stilla sinne att om det regnade lika mycket vid start så skulle vi avstå. Väl framme så hade det lugnat sig betydligt i regnandet.

Vid banvandringen så kändes det som en rolig bana men med flera moment i spring och det har jag så svårt för då jag glömmer efter en skylt att jag ska fortsätta i spring. Ja samma gäller även långsamt tempo. Från spring var det ner till långsamt. Ganska klurigt.

Starten var först en snurr sedan en 360 höger och en snurr till. Första snurren gick bra likaså 360 men nästa snurr blev lite sen. Sen flöt det på med någon liten miss men jag kom ihåg spring genom alla moment. Vi fick ihop 92 poäng och en kommentar om tydliga tempoväxlingar!!! De ni. Sirrah kändes mycket mera på och vi var mera samspelta kul kul. Nu har vi en rallytävling kvar denna säsong och det är på hemma klubben på söndag.


Nu tänkte jag ta några reflektioner från tävlingen vad gäller arrangörer och hur tävlande beter sig mot arrangörer. Det är inte alltid så lätt att arrangera en tävling och komma ihåg allt som måste kommas i håg. Alla är ju nybörjare i början så jag har så  svårt för  när tävlanden inte har något överseende med att allt inte funkar helt smärtfritt. Självklart får man påpeka om något blir fel men man kan göra det på ett trevligt och hjälpande sätt inte bara gnälla!!!

De som arrangerade denna tävling var nog ganska oerfarna vad gäller detta. Det började med att de ändrade startordningen efter mankhöjd för att slippa höja och sänka hindret efter varje ekipage. Då visade det sig att några tävlande hade två hundar och att dessa skulle hoppa på samma höjd och att det då blev väldigt tajt för förarna att hinna byta hund och värma upp nästa hund. I stället för att lungt och sansat påpeka detta blir en tjej så förbannad och när det dessutom visade sig att hon blev startnummer ett så säger hon i en mindre trevligt ton: Jag kan inte starta först jag har inte rastat mina hundar!! Och så där tätt vill jag inte ha mellan mina hundar!!!   Va? Inte fan är det arrangörens problem om hon inte kan masa sig upp i tid och komma till tävlingsplatsen med rastade hundar. Då säger arrangörerna att ok vi fixar med en som höjer och sänker hindret så tar vi den ursprungliga startordninge.

Sen när alla ekipage gått så säger de att då blir det prisutdelning om 30 min.  Åter är det flera som knorrar och ifrågasätter detta.  Jag säger då lite frågande att måste det inte gå 30 min efter sista start i fall några protester kommer in?  Då säger en kvinna som står brevid mig att eventuella protester skall komma in max fem min efter sista start och då kan man behöva 30 min för behandling av protesten men har ingen protest inkommit kan man köra prisutdelning direkt. Och varför kunde hon inte bara sagt det till arrangörerna så hade de ju kunnat ta prisutdelning så fort de räknat klart poängen.

Nej jag tycker att man som tävlande bör tänka på sitt uppträdande mot andra med_ och mottävlande och arrangörer. För utan arragörer INGA tävlinga!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards