Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Rallytävling

Av Marie-Louise - 16 september 2013 10:45

Då jag ligger lite efter med bloggandet så börjar jag med rallytävlingen den 8 september på våran hemma klubb Haninge BK.  Sirrah var i slutet av sitt löp och har varit lite låg men var ändå med i matchen. Trodde jag ja!

När vi värmer upp innan start så känns hon ok lite seg men men.  När vi så kliver in på planen och jag sätter henne vid start skylten så kollar hon på mig o viftar på svansesn så det kändes som hon var med mig, så vi går fram mot första skylten som är snurr under gång. Jag säger kommandot och visar med handen och Sirrah stirrar på mig som jag är från yttre rymde och snackar ett helt annat språk. Jag gör ett nytt försök samma reaktion kryddad med en hukning och knip med ögonen som om jag skulle slå henne. Men vadär detta?? I stället för att ta det med ro och gå vidare blir jag lika envis som en röd gris och maler på med momentet och minuspoängen bara rullar in och slutde på -50. Tillsist insr jag att hon tänker inte snurra för allt smör i småland så vi går vidare och resten av programmet går som en dans med några mindre fel från mitt håll. Vi stiger av planen och jag säger snurr och Sirrah snurrar som om hon aldrig gjort annat. Ja vad äger man?

Domaren är jätte gullig och kommr fram och säger att om jag meddelat omtag eller bra gått vidar så hade det inte blivit så mycket minus. Jag vet ju egentligen detta men ja vad ska jag säga jag fick hjärnsläpp och ville inte ge mig.

Självklart blev jag besviken men det är nyttigt att det inte allti går så lätt. Jag blir mera ödmjuk och kan använda dessa erfarenheter när jag har kurser för andra så jag får ta denna erfarehet och lägga i det facket. 

Ett plus var att det var en fotograf på plats så när jag fick se bilderna så köpte jag tre som var jätte fina och inte återspeglar den låga poängen. Vill ni gå och kolla på bilderna är adressen  www.ellinorforsman.se  mina och Sirrahs bilder ligger på slutet och om jag inte minns fel så tog jag 193, 194, 195

Som sagt en erfarehet rikare är jag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards