Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Marie-Louise - 7 januari 2013 21:52

Mina grannar har en liten blandras tik som är väääldigt osäker.Hennes matte håller dock inte med mig i den bedömningen utan tycker att lilla damen är en kaxpotta. Hon kikar ofta under lugg när jag och Sirrah passerar och morrar dovt men hon gör inget mera.

I går så möts vi utan för porten och husse tar in lilla morran till sidan(hon är dock lös) och går i en liten båge. När vi passerar så kommer hon farande i full fart och skäller som bara attan. Både Sirrah och jag blir väldigt förvånade och jag ryter till - Nu går du till husse!!!! Den lilla damen ylar  och springer till husse. Sirrah tittar bara förvånat på mig och vi går in.

Efter kanske 20 min så ringer det på dörren och en bekymmrad husse till lilla damen kommer och ber så hemskt mycket om ursäkt och undrar hur det gått med Sirrah?? Han säger att han inte var beredd på vad lilla damen skulle göra och att det nog beror på att hon är skendräktig just nu och att hon är väldigt osäker av sig. (känns bra att husse ser att hon är osäker vilket ju inte matte gör)


Tack för ursäkten den godtages!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards