Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Marie-Louise - 6 mars 2013 21:31

Just nu håller jag på att läsa: Dalen som dränktes av Reginald Hill. Jag har läst flera av hans böcker och gillat dem men denna bok kommer jag inte riktigt överens med. Jag stör mig på språket och jag tror att det handlar om översättningen. Hur kan jag nu dra denna slutsats???  Jo dels så har jag som sagt läst flera andra titlar av Reginald Hill och inte reagerat på språket och sedan efter att ha läst översättarens förord där han skriver om att han bla valt att använda sig av talspråk i stor utsträckning. Jag retar mig som attan på detta då det känns helt fel i sammanhanget men men.


 



Av Marie-Louise - 6 mars 2013 21:20

Ett lungt och ganska händelselöst sportlov avslutades med att jag i fredags blev förkyld. har sedan hostat och snörvlat ordentligt. Har druckit honungsvatten med ingefära i för att dämpa hostan och hålla värmen. Nu känns det som livet har återvänt och imorgon torsdag skall jag tillbaka till jobbet.


Rallylydnadskursen jag ska ha på Haninge BK är full. Känns kul och spännande att dra igång med kurser igen.

Jag ska även ha en rallykurs för wheatenklubben och har några anmälningar även på den så den blir oxå av kul då jag tyvärr fått ställa in flera kurser för wheatenklubben på grund av för få anmälningar.


Ska sätta mig och planera vårens och sommarens tävlingar för mig och Sirrah.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards