Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Marie-Louise - 11 maj 2014 16:21

För ett tag sedan var jag på en loppis.  När jag gick och botaniserade bland alla saker så hittar jag denna lilla plåtask.

 


Flera sådana små plåtaskar hade min lilla farmor. Hon använde dem till att aska och fimpa sina cigarettter i. Inga fimpar på marken där inte!  Min bror påminde mig om att hon också samlade på döda insekter som hon hittade. Dessa nålade hon upp på en vägg och jag gillade att stå där och titta på dem. Hon hade även hittat en liten fladdermus som också satt där uppnålad på väggen.

Av Marie-Louise - 11 maj 2014 16:03

 Jag har gått ganska länge och funderat på att skaffa en hund till men det har varit många parametrar som skulle stämma och äntligen gjorde det det! Den 25 Mars föddes hon. I stamtavlan heter hon Wheaten Island´s Tricky Alice och tilltalsnamnet kommer att bli Hedwig.  Hon föddes i en kull med 4 hanar och två tikar. Hennes mamma Suzy är en glad skit med massor av motor och en snygg extriör. pappa Tpi har jag tyvärr inte träffat då han bor i Finland med han ser kanon fin ut på de bilder jag sett och enligt Mariann och Per ( Uppfödarna) så har han ett fantastiskt temprament som matchar hans extriör.

Den 13 juni kommer Hedwig att flytta hem till mig och Sirrah. Det ska bli kul och spännande att hälsa en ny individ välkommen in i våran lilla familj. Hedwig kommer att få hänga med på allt de som Sirrah och jag tränar tillsammans i dag. Så det kommer bli rally, agility, utställning och spår förutom att vara en livskamrat och lilla syster.

Här är Hedwig och syskon ca 5 dagar gamla. Den översat bliden är Hedwig.

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards