Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Marie-Louise - 16 maj 2014 19:12

Ju mer jag lär mig om hund och hundträning desto mer förstår jag att jag har att lära. I början av mitt hundägande och min hundtränarkarriär var allt väldigt lätt : Det är bara att ....  Om du bara tar tillbaka ditt ledarskap så.... 

Men ju mer jag jobbar med hund och ju fler hundar jag har på kurs dest ödmjukare blir jag inför att det inte alltid är så lätt. Därför känns det så roligt och stimulerande när man hittar de övningar som funkar just för den hunden och man lyckas komma framåt i träningen både med egna hundar men framförallt med kursares hundar. På en av mina rallykurser gick det en liten tik som hade näsan i backen mest heeela tiden och dissade sin matte o de grövsta. Matte var inte vatten värd. matte började känna att det var meningslöst att försöka träna då hennes lilla tik inte var intresserad men när vi  efter att ha prövat lite olika knep så hittade vi rätt sätt att belöna just henne för att hon samarbetade så var det sann lycka! Nu har vi en glad matte och en förvantansfull och kontaktsökande liten tik som verkligen tycker att det är roligt att jobba tillsammans med sin matte.

Detta är en belöning även för mig. Att se en hund och dess ägare jobba tillsammans med glädje är underbart!!

Avslutar med en bild på Sirrah från i morse då hon låg tätt tätt vid min sida och sov ihoprullad som en kanelbulle. Vi passar på att njuta av lugnet före Hedwig!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards