Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Marie-Louise - 9 maj 2009 17:31

 Dagen började med att jag ringde till min vän C som jag mötte i skogen i fredags. Jätte kul att prata med henne efter så lång tid.

Sen for jag och Frida i väg och spårade med hundarna. Det var första gången jag la spår tilla Sirrah.

Först la jag ett spår som var ca 30 meter och det fick bara ligga ca 20 min sen släppte jag på henne. Först var hon lite tveksam och stannade och vände sig om och bad om lite hjälp men jag hade is i magen och efter en lite stund så sänkte hon nosen och fortsattae framåt. Duktig tös!! När vi kom till slutet så var honinte alls intresserad av sin pipis som låg där hon ville spåra mera.

Sen la jag ett spårtill Fridas Ambra. Det var ca 200 meter med två apporter ochnågra vinklar.

Efter att vi lagt alla spår tog vioss en liten fika paus för att spåren skulle få ligga till sig lite. Frida bjöd på kanon god hem gjord princesstårta. Smaskens!

Efter fikat la jag ett spår till som Sirrah gick efter ca 30 min och hon var super duktig och spårade mycket noggrant.

När spår övningarna var avslutade for jag direkt hem till Efwa då vi skulle vidare till Efwas syster för en grillkväll. En trevlig kväll trots att vi inte kunde sitta ute då det blåste som bara attan. Vi åt gott och pratade massor.

Vi var ett helt gäng med tjejer.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards