Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Marie-Louise - 27 maj 2009 23:06

Det märks att det närmar sig slutet på terminen. Det är stressigt för både elever och oss lärare. Det är såååå mycket man vill hinna med.  Hade sista provet med 9:orna i dag det var ekologi. Nästa vecka kommer de att vara i Polen på studieresa. Jag har en hel del rättning att göra innan jag kan sätta betyg. Fy det är jobbigt att sätta betyg. Det är jobbigt att gör vissa elever besvikna då de gärna vill ha ett så högt betyg som möjligt och de har kämpat men inte når hela vägen fram. Jag personligen skulle vilja ha en betygsskala med flera steg. Ja egentligen skulle jag vilja slippa betyg helt och hållet. Fråga mig inte hur det skulle fungera för det har jag ingen aning om.


I dag har jag varit i väg och inhandlat blommor till mina balkong lådor. Det blev lite blandad kompott. Några ursöta fuxior med små avlånga vinröda blommor. Två olika sorters pelagoner, en sort med jätte fina brokiga blad och en med väldigt fina stora ljusrosa blommor. Några tobaksplantor mörk rosa och ljus rosa och lite annat. Skall försöka fixa bilder. Nu är det dags att krama kudden så att jag orkar med morgondagen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards