Alla inlägg under april 2010

Av Marie-Louise - 6 april 2010 22:24

Har just kommit hem från första kurstillfället på min och Sirrahs tävlingslydnadskurs.  Vi har börjat kurs för en tjej som heter Anne Dahlin.

Det kändes riktigt bra. Hon kom med mång bra inputs och för mig nya ideer. Så vi har massor att jobba med och det var ju det jag ville.

Vi är 5 st på kursen vilket gör att man får bra med tid.

Det är dock en ganska spretig grupp och jag vet inte riktigt hur många som har direkta tävlingsambitioner men alla verkar trevliga så det blir nog bra.

Av Marie-Louise - 6 april 2010 12:17

Ja nu är påskhelgen över men jag har fortfarande ledigt. Känns så skönt!!!

På långfredagen åkte jag och Sirrah till min kusin A ute på värmdö och hade en super trevlig dag med massor av prat promenad och god mat. Det var riktigt länge sedan vi träffades. Vädret var fantastiskt och vi tog en lång härlig promenad i solen. Sirrah var i sitt esse och sprang som en skållad råtta i skogen. När vi sedan packade in oss i bien för hemfärd han jag inte ens lägga i backen förens Sirrah ljudligt suckade och somnade som en klubbad säl.


På lördagen bar det av till hundutställning utan hund. Jag och U-C träffades på mässan och kollade in bedömningen av wheaten. Vi såg några riktigt snygga hundar som dock inte föll  domaren lika mycket i smaken. En tik från Finland som var helt fantasktisk i sin konstruktion och päls, rörelserna var inte riktigt lika bra som det övriga men WOW vilken hund!!! Hon blev andra bästa tik.

På kvällen var det middag hos familjen Bass. Trevligt och gott som alltid.


Söndagen tog vi det lungt Sirrah och jag. PÅ kvällen var det middag hos pappa och hans sambo. En riktigt god biff stod på menyn.

Igår blev det en dag i lugnets tecken. Kollade på dvd och drack påskmust. På eftermiddagen ringde U-C och ville att vi skulle gå på bio så det gjorde vi. Vi såg Avatar en riktigt bra film. Kanske inte den mest originella storyn men fantasktiska specialeffekter. Vi såg den inte i 3D men det hade nog varit ännu häftigare. Men det är klart en film att se på bio!!!!


Av Marie-Louise - 2 april 2010 18:24

Igår var jag och Anette på teater. Vi var och såg Jane Eyre med Julia Dufevenius och Michael Nyqist i huvurollerna. Det var en kanon bra uppsättning. Herr Nyqvist förstör ju sällan en föreställning. Han var outstanding!!!

 Scenografin var också mycket bra och minimalistiks vilket gjorde att skådespelarna verkligen stod i centrum. Så har ni bloggläsare funderingar på att gå på teater så gå och se denna förställning. Kanon bra!!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards