Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Marie-Louise - 8 januari 2010 21:57

Tycker att det är dax för ett boktips.

Jag har precis avslutat boken Tre sekunder av Roslund & Hellström. En mycket bra bok som höll mig på helspänn från sidan ett. Har läst alla böcker som dessa två herrar skrivit tillsammans och jag gillar alla. Jag gillar deras språk och berättar teknik som ofta får mig som läsare att hajatill. Ofta har de oväntade vändningar i sin intrig. Så detta är en bok som är värd att läsas enligt mig!!!

Av Marie-Louise - 8 januari 2010 21:46

Jaha så var man tillbaka på jobbet efter en härlig ledighet. Det var kul att träffa alla eleverna.  I dag satt jag och planerade  labbarna för nästa avsnitt inom no:n som 9:orna skall läsa nämligen elektrokemi. Jisses va dyrt det är att köpa labbutrustning och kemikalier. Jag får se om budgeten tillåter de labbar jag vill göra.

Efter jobbet idag så åkte jag hem till Sirrahs uppfödare och vi gick  en härlig promenad med hundarna. Det var ganska kallt men hundarna höll sig varma genom all lek. Det är så kul att Sirrahs mamma Ebba är så lekfull. Jag hoppas att Sirrah oxå kommer att fortsätta vara det. Efter promenaden blev det en fika och senare även middag för oss två benta. En härlig eftermiddag med mycket wheatenprat.

Nu sitter jag med ansiktet inpackat i en lermask då jag i går blev invarderad av finnar i hela jävla ansiktet. Fan jag trodde att finnar tillhörde tonåren och dessa har jag ju passerat med råge. Eller så är alla finnarna ett bevis för att jag bara är 19 år trots allt!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards