Alla inlägg den 16 november 2011

Av Marie-Louise - 16 november 2011 23:54

Guds starka arm av Åsa Larsson & Lena Andersson.

Denna bok i form av CD hamnade i min ägo genom en vän. Det är en novell och jag blev helt betagen. Uppläsare är Åsa Larsson själv och hon läser den helt fantastiskt!!!! Jag tycker ofta att det blir väldigt bar när författaren själv läser sin bok. När jag var liten så var det barnprogram där bla Astrid Lingren läste flera av sina böcker och jag bara älskade dessa program och satt som klistrad vid tvn. Nu tillbaka till Guds starka arm. Arvid Karlsson är en mycket elak man som slår sin fru Aili och sina barn. En morgon hittas tyrannen ihjälslagen i sin säng. Vem har mördat honom? Är det hans fru? Utredningen som följer leds av kronolänsman Björnfot som slås av att Aili främst verkar lättad över sin mans död.

Som jag skrev i början så blev jag väldigt gripen av denna historia så lyssna på den säger jag bara den är så bra!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards