Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Marie-Louise - 13 februari 2011 15:03

Det har varit lite tomt här hemma ett par dagar då Sirrah varit hos pappa  från onsdag till fredag.

Jag var på konferens i onsdags om införandet av den nya läroplanen Lgr-11. Mycket bra och intressant men en lååång dag. samling kl 9 och det hela avslutades kl 16.30 Som sagt det kommer att bli ett ganska tungt jobb men jag tror att det kommer att bli bra.

På torsdag em var det dags för Montessori kursen. Vi jobbade med matte också mycket intressant och lärorikt. När kursen var slut kl 21 var det full storm! Det var dock skönt att komma hem och slippa gå ut med hunden utan bara krypa ner framför tv med en varm kopp te i favvo fotöljen med ännu mera favvo rosa filten.

När jag på fredag slog upp mina blå och drog upp persiennen såg jag inte ut då rutan var helt täck av snö. Första tanken var va har det kommit så mycket snö att det når upp till andra våningen!!!! Men riktigt så mycket snö var det inte.         När jag kom ner till tunnelbanan meddelades de att INGA bussar gick i hela länet. Jag lyckade ta mig ut till universitete men flera av kursarna var sena. Efter lunch blev det stålande sol och kung Bore visade sig från sin allra bästa sida.

När jag kom till pappa för att hämta Sirrah bjöds jag på middag och det som serverades var en av mina favortit rätter nämligen isterband och persiljestuvad potatis. Sen for jag och Sirrah hem och hade en mysig fredagskväll framför tvn.

  




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards