Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Marie-Louise - 31 augusti 2011 18:12

I kommunen jag bor Sundbyberg så bestämde man för en tid sedan att ansökan om boendeparkering och inhandling av månadsmärken till detta skulle datoriseras för att enligt kommunen öka servicen och tillgängligheten. De personer som inte har dator eller som inte ville lämna ut sitt person nr via dator skulle ges möjlighet att köpa månadsmärken till boendeparkeringen på kommunens huvudbibliotek!!! Vilken fantastisk ide!!!!! Nej det tycker inte jag.

Nu kommer jag att berätta vad som hände mig. Jo jag försökte via datorn köpa ett månadsmärke men lyckades inte då datorn upprepade att mitt tillstånt inte var giltigt, men enligt tillståndet i min bil är det giltigt till december. ja ja jag åker vell till biblioteket och ordanr ett istället då. sagt och gjort i tisdags efter jobbet tråcklade jag mig fram till biblo. När jag kommer in är det två före mig i kön. Den mycket förvirrade och extremt långsamma bibliotikarien ( lessen men farmacefter och biblotikareier är nog någon form av snigelhybrid för långsammare människor går nästan inte att hitta) började bli riktigt stressad då kön snabbt växte bakom mig. Hon försöktte flera gånger med att ringa på förstärkning. Nåja killen som stod först i kön behövde hjälp med sin boende parkering och efter vad jag tyckte var en evighet så fick han alla sina papper och kvitton. Då var det dags för damen före mig som inte förstod hur man använder kopieringsmaskinen att få hjälp. Den nu nästan hysteriska biblotikarien går förbi mig och viskar att hon att hon bett om hjälp och att hon strax kommer tillbaka. Nu har kön vuxit till ca 10 personer som står och skruvar på sig och suckar.

Nu är det äntligen min tur. Nehej inte fungerar det att få ett månadsmärke. Det står att tillståndet är ogiltigt piper kvinnan bakom disken.

Va nej säger jag det går ut i december säger jag.

Åh det var konstigt. Då får jag ringa och kolla vad det är som är fel piper hon igen.

Jag inser då att de som står bakom mig i kön kommer att slita mig i stycken då detta kommer att ta all världes tid.

Nej jag ringer själv säger jag och tackar för mig.

Kvinnan torkar sig i pannan och ringer än en gång efte hjälp som fortfarande lyser med sin frånvaro.

För att kortaner historien lite så efter ett par samtal får jag veta när jag pratar med boendeparkerings ansvarig på kommunen att mitt tillstånd är indraget då min bil är reggad som lätt lastbil och ansökningen går mot bilregistret.

Ja ha säger jag men jag blev ju beviljad tillstånd tidigare har reglerna ändrats???

Nej men förr kunde vi göra bedömningar och var då snällare och personbilar som var reggade som lätt lastbil fick tillstånd. Men nu kan vi inte göra några undantag.

Efter att jag ganska syrligt påpekade att de kan man nog om man vill så frågar jag varför man inte kunde meddelat mig att man dragit tillbaka tillståndet.

Nej det är ju så måga man skulle behöva meddela så det går inte utan det får jag ta reda på själv snäser hon.

När jag nu ganska arg frågar om hon tycker att de är god service  så upprepar hon bara att det är så många att meddela så det går inte.

Så denna ökade service som kommunen ville ge mig resulterade i INGEN service alls för min del!!!!

Tack så mycket!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards