Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Marie-Louise - 21 januari 2012 19:32

Efter att dragits med en fruktansvärt envis hosta har envisa jag blivit tvingad av min relatvit envisa pappa att uppsöka läkare.

I torsdags så ringde jag till vårdcentralen för att betsälla tid. Efter att ha knappat en massa olika siffror i telefonen för att komma till rätt avdelning så upplystes jag av robotiserad röst att man skulle återkomma till mig kl 15:30.

Till min förvåning så ringde man tillbaka till mig exakt kl 15:30!!!

Nu följer en transkribering av samtalet. J står för mig S för sköterskan jag pratade med.

S- Hej detta är från vådcentralen vad kan jag hjälpa dig med.

J- Ja hej jag har sedan ca två veckor innan jul dragits med en stundtals ganska enerverande hosta som jag nu skulle vilja ha hjälp att bli av med.

S- Oj sen innan jul!!!???

J- Ja men ibland har jag inte hostat på ett par dagar  men när det blir lite kallare så kommer den tillbka så. Ja men det känns lite som bronkit som jag hade för en herrans massa år sen så nu skulle jag vilja boka en läkar tid.

S- Du kan få komma ikväll klockan 20.

J- Nej det kan jag inte jag vill komma på tisdag  eftermiddag om det går bra för då slutar jag tidigt på jobbet?

S- Nja men akuttiderna får man samma dag

J- Ja men så akut är det inte. Kan jag inte få beställa en tid på tisdag???

S- Jo men jag tycker inte du skall vänta så länge.

J- Men nu har jag ju haft hostan så länge så det är nog ingen fara att vänta några dagar till.

Nu suckar sköterskan uppgivet.

S- Visst kan du få en tid på tisdag men om du skulle bli det allar minsta värre så måste du uppsöka läkare genast och ta dig till akuten.


Det var trevligt att hon var så angelägen om att jag skulle uppsöka vård men nu har jag fått en tid på tisdag kl 16 så får vi se vad Dr kotte säger om min hosta. Jag kan meddela  alla läsare att jag kommer att VÄGRA göra näsprov!!!! Att få en bomullssudd uppkörd i hjärnan kommer aldrig på frågan igen!!!!




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards