Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Marie-Louise - 29 januari 2012 17:46

Efter att jag bokat min läkartid i torsdags så ringer läkaren dagen efter och vill boka om tiden till senare samma dag och det var ju helt ok.

Så  i tisdags tio minuter innan den bokade tiden när jag står utanför vårdcentralen och ska öppnad dörren så ringer min mobil. Här följer konversationen som följde.

-Ja... hej detta är Hans ***** är det dig jag ska träffa nu på eftermiddagen??

-Ja vi har en avtalad tid om tio minuter. (Jag)

- Ja jo jag har varit med min mamma på en undersökning och ja detta har dragit ut på tiden...Eh ja tre timmar längre än jag räknat med faktiskt.

-Jaha ( jag lite tveksamt och undrande)

- Ja jo det har som sagt tagit väldigt lång tid faktiskt .... och ja min mamma har fått bröstcancer.

- jaha.... ( detta är ju mer information än jag vill ha. Jag vill INTE veta att hans mamma fått bröstcancer)

- Ja så jag står på Östermalm nu.... och ehh kan nog inte komma.

-Okej.... (vad ska jag säga????)

-Ja jo jag skulle ju kanskeskulle kunna komma till halv eller tjugo i kanske.

-Ja men jag kan vänta då.

Nu blir han jätte upprörd och skriker.

- Så du tycker att jag skall åka från stan in till Sumpan för att ta hand om dig???!!! Jag har fått ett fruktansvärt besked här.... och visst jag är läkare men jag är människa också.......Kan du inte ha lite medkänsla???!!!

Nu blir jag helt tyst. Vad säger man nu??? Det var ju han som erbjöd sig att komma. Det hela känns riktigt olustigt och jag har ingen som helst lust att träffa denna läkare och låta honom göra en undersökning.

-Du kan få komma imogon bitti kl 8

-Ehh ja... jag kan nog inte då jag jobbar....

-Ja du kan få komma kvart i 8 jag kan komma tidigare till jobbet för att ta emot dig.

Nu har jag blivit lite lätt irriterad på mannen så nu svara jag:

- Nej vet du vad vi ska göra??? Jag ska inte alls träffa dig utan jag ska boka en ny tid med en ANNAN läkare. Det är vad jag ska göra. Klick, så lade jag på!!!

Nu kanske flera tycker att jag är en okänslig jävel men om man nu vet att man ska med sin mamma på en ganska avancerad undersökning varför bokar man patienter samma dag!!!!! Och om man nu har gjort det och ser att tiden börjar rinna iväg så får man nog ringa lite tidigare än tio minuter innan avtalat möte och varför ringde han själv om han nu var i sådan chock. Han kunde ju be receptionisten på vårdcentralen ringa och bara medela att pga personliga själ måste vi boka om din läkartid.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards